Recension Mats Strandberg - Jaktsäsong

Jag önskar att jag läst Dr Zhivago istället för två chic-lits det här lovet. Kommer aldrig hinna 800 sidor på några veckor, iaf när det är tung början av 1900-talslitteratur....

Jaja. Nu har jag läst ut Mats Strandbergs Jaktsäsong, en mycket trevlig bok om Stockholm, C-kändisar, bögar, alkohol, de heta uteställena och kärlek. Lättläst med bra flow och jag tagit varje tillfälle i akt till att läsa den. Den var mysig, ibland fnittrade man, ibland skämdes man, ibland grät man nästan - så ja, helt klart godkänd och helt klart värd de 10 kronorna (eller var det 5?) den kostade på Myrornas. Jag brukar köpa lite böcker där då och då för att fylla bokhyllan, men sen har jag aldrig tid att läsa dom så där står böckerna och samlar damm. Det var av en ren slump jag började läsa Jaktsäsong (efter att jag avverkat  Sheila O'Flanagans Den jag ville ha - också rekommenderad) en jullovsnatt. Dagen efter ser jag Alexanders lyriska ord om denne Strandberg och inser att det är han som ligger på nattduksbordet. Trevligt sammanträffande.
Och ja. Jag rekommenderar Jaktsäsong. Den hamnar inte allra högst på topplistan, men för det var den riktigt trevlig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0