Karin for president

Det är fem ynka dagar kvar tills det är dags att rösta.
varför ska det vara så svårt? Jag har nog bestämt mig vad jag ska rösta för, men samtidigt så är jag lite delad. För idag när vi var på debatt i Cloetta Center så var det flera partier som jag inte ens haft en tanke på innan, som kändes otroligt vettiga i vissa frågor.

För att bli lite mer säker har jag gjort flera test på internet. Tyvärr utan framgång. Det är 3 partier som ligger i topp, men jämt på olika platser. Å andra sidan har det varit samma partier som legat sist,  så jag har ju mina åsikter. Mitt största problem ligger nog i att jag verkligen inte gillar Sahlin. Reinfeldt är mycket mysigare, som en teddybjörn med stora rådjursögon. Lite som Bagge.


Jag önskar verkligen att jag vore politiskt insatt. Jag tror jag ska bli det, men efter valet. Jag vet att det är försent då, men tills nästa val ska jag vara riktigt insatt och engagerad. Jag ska engagera mig i frågor om rättvisa. Stå med plakat och fightas för frågor om jämställdhet, miljö, utbildning, invandring, diskriminering... 

Den tredje söndagen i september år 2014 kommer jag finnas på plakaten: Karin till kommunfullmäktige.
Eller inte. Jag vill nog inte tillbringa mitt liv som politiker.. Känns inte riktigt som min grej. Isådanafall ska det vara på riktigt och jag ska vara statsminister eller någon annan cool minsiter. Dock inte finansminister, det är inte coolt någonstans...

Oj nu börjar idol! Innan jag blir politiker ska jag hunnit vara med i idoljuryn också.  Anders Bagge är ju nästan viktigare än politik... heejdå måste springa till tvvvvn


teddyhbeaar. Bagge for president?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0