Häftigt

Nu gör jag allt annat än att plugga och det är jag inte ens värd för jag är inte klar med något än.... fortfarande....

Iaf. Tänkte på den här videon som vi såg igår på religionen och kom på hur häftig den var. Jag ryser när jag ser hur muslimerna verkligen tror. De gör allt för att få göra sin vallfärd till Mekka, en väg som inte är den lättaste. De måste ha speciella tillåtelser och kan få stå i kö för att komma dit i flera år. Helt sjukt. Stå i kö för att komma till en stad?! Ja, för de får tillfälle att komma dit 4 dagar under varje månår för att kasta stenar, ta på byggnader och sånt som i mina ögon är helkonstiga. Men samtidigt är det inte konstigt, för i deras ögon är det så himla självklart. Deras tro är så stark att de lägger alla pengar de har på att åka till en stad i Saudi-Arabien. Ni kanske kallar dom hjärntvättade, men jag, jag ryser. För Gud är stor. Och även om kristendomen och islam är evigheter från varandra så är det ingen tvekan om det, för jag tror på samma Gud som dom och det är häftigt hur Han har påverkat miljontals liv i tusentals år. Sanna saker består.

Ni anar inte hur gärna jag vill åka till Mekka. Det här vill jag också uppleva, eller få se, betrakta. Kan inte släppa det, hur coolt det är. Take a look, tro att jag är dum i huvudet. Det är jag. Måste fortsätta med plugget, skrev förresten gärna med hj nyss. det var droppen...


Kommentarer
Postat av: alexander

jag är sjukt taggad på en fika. Lång fika :)

2010-11-14 @ 23:35:26
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0