2010

Det är ett nytt år, min vän! Ett nytt decenium med nya möjligheter, nya tag och framförallt känner jag: en ny period av mitt liv. Jag närmar mig 18 år, min säkra tid i skolan är snart över och det är dags för nya inriktningar,  nya vägar. Vägar som för mig idag är helt osynliga. Vad gör jag om 10 år? Då ska jag fylla 28 och är så långt ifrån en liten sjuttonårings vardag. Men trots det släpper jag det. Som Dag Hammarskjöld sa "...och dröm ej om framtiden: den skall ej återskänka dig det förgågna eller tillfredställa andra lyckodrömmar. Din plikt och din belöning - ditt öde - är HÄR och NU" (Taget från Ikon)

Han var ganska smart den där mannen som jobbade som politiker och under 1950-talet var FN:s generalsekreterare.

När jag kom hem från världens bästa nyårsfirande så började jag, mor o far (faromor) prata om framtiden. Jag säger då det. Jag är så pepp på att gå klart gymnasiet för att sedan fälla ut vingarna och flyga iväg. There is a plan for all of us.

Det här nya året inleder också med en ny blogg. Eller samma blogg som innan under samma namn, men med lite andra tankar och konstruktion. Det känns så bra att lämna det förgångna och starta något nytt, om ni förstår?
Dags för ett nytt kapitel.


Kommentarer
Postat av: catrin

Spännande med ett nytt kapitel - lycka till!

2010-01-02 @ 01:05:33
URL: http://garderobstankar.blogspot.com
Postat av: Emmie

Vet inte riktigt hur jag ska säga det här.. Men du låter lite lik Åke :-D

2010-01-03 @ 13:24:26
URL: http://greystone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0