Underlandet

Jag är jättesugen på att gräva mig ett hål under marken där jag kan få bo några dagar. I hålet ska jag ha en massa bra böcker, skön musik och en tv. Jag vill se Twilight, läsa fjärde shopaholicen, och vara i min egna lilla bubbla. Inte bry mig om omvärlden. Inte vara där jag är idag.

Jag har panik och har redan drabbats av två sammanbrott.
Igår var allt skit. jag kom hem sent på kvällen och grät. Jag fick reda på saker jag inte räknat med och helt plötsligt var det så mycket jag ville göra men inte kunde göra. Så många vägval och vilse.
Det är svårt, för jag har drömmar om tiden nu. Saker jag vill göra för roligthetens skull. Sen finns det drömmar om vad jag vill göra om tjugo år. Men jag är inte beredd på att ge upp det jag har nu för att komma dit. 
Drömmarna kanske ändå är onåbara, men jag vill inte ge upp om det.  

Måste ändå få säga att våra mentorer är ganska bra faktiskt. Jag gick och pratade med dom och helt plötsligt kände jag mig bättre till mods. De hade idéer, brydde sig. Torsch o Johan, vilka snubbar!

Nu måste jag plugga på naturkunskapen igen. Man ska tänka positiva tankar jag vet, men det funkar faktiskt inte. Inte när jag aldrig kan lära mig kvävets och kolets kretslopp, miljögifter, dittan och dattan sjukt ointersanna grejer som jag ändå inte fattar någonting av. Och provet är i morgon bitti.
4 eximinationer den här veckan! Det borde vara förbjudet. Vänta en sekund, det är förbjudet! Man får högst ha 2!! Dumma lärare :(

Tänk om man går i trean nu. Har haft sin sista svenskalektion och får vara hemma istället för skolan. Inte ha någonting kvar. Helt plötsligt längtar jag dit !


Kommentarer
Postat av: unge herr bojestig

att ta studenten = ångest coh ensamhet. inget vidare.

2009-06-03 @ 09:37:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0