Sweeney Todd

Nu har jag sett den. Den där filmen som jag har ägt sen i julas, men inte förmått mig att se.
Och vad ska jag säga? Den var verkligen över förväntningarna och jag satt som förtrollad hela filmen igenom.
Dialogerna, i form av sång, var helt underbara. Riktigt bra låtar, faktiskt. På det där musikalviset. Inte som i RENT där varje låt är som en hit, utan ja, mer på det sättet då det mesta är sång.
Och inte kunde jag tro att Johnny Depp kunde sjunga. Inte nog med att han är en fantastisk skådespelare, som mycket tydligt märks när han spelar Sweeney Todd.

Filmens introduktion var verkligen grym och jag blev fast direkt. Sweeney och Anthony (en ung kille spelad av en Jamie Campbell Bower) började med att sjunga när de åkte på deras skepp, kikandes över London. Och Anthony som hade den där första raden fick mig att smälta. Vilken röst alltså!
Sen rullade filmen på om pajer och hundra liter med ketchup. Massvis med blod. En väldigt barbarisk film (höhö, han är ju barberare. Okej, jag vet att barbar och barberare inte är samma sak!)  och jag gömde mig flera gånger under min filt. Inte att den var läskig, utan mer väldigt obehagliga scener. Fingrar i mat och sånt gör en ju inte så entusiastisk!

Så med andra ord. Se Sweeney Todd. Den var verkligen bra!
Videon jag bjuder på är favoritlåten (än så länge efter att ha sett filmen en gång, mer gånger kommer det bli!)
Denna killen sjunger verkligen rysligt bra :)


Kommentarer
Postat av: JennY

åh vad glad jag är att du gillade den :D



lillkillen som sjunger i klippet är ju så ljuvlig, med eller utan peruk

2009-08-01 @ 19:08:35
URL: http://jespettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0