Pleasantville

Det finns en film jag såg en eller två gånger när jag var yngre. Jag minns inte så mycket av den filmen egentligen, mer än att allt var svartvitt ända tills slutet då färger började dyka upp. Tillexempel fick huvudrollernas mamma (det handlade om ett syskonpar), röda läppar och det försökte hon dölja. Jag minns även att filmen börjar i färg, men sen helt plötsligt blir allt svartvitt. Jättekonstigt, men ändå ganska bra film som jag sådär några år efter har tänkt tillbaka på. Vad är det för film? Varför minns jag den så väl? Vad i hela friden heter den?
Sen nyss läste jag på tvplaneten.se om en film . "Den lilla staden Pleasantville är en fridfull plats. Stadens invånare lever i en nostalgisk 50-talsidyll där allting skiftar i olika nyanser av grått och vitt. "
Då började jag åter igen tänka på den där filmen.  Plus att Reese Witherspoon och Tobie Maguire har huvudrollerna. Det klickar liksom till i huvudet. Det måste ju vara den filmen?!
 Så nu ska jag kolla på Välkommen till pleasantville och se om det var den filmen, och om den verkligen är så bra som jag tyckte då. På den tiden jag kanske var 11 år gammal och väldigt olik denna 17åriga människan jag är nu.


Hejdåå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0