Duru... Nästa

Ett litter fnitter hördes från mitt säte när ljudet av stockholmska tunnelbanor kom ur det ösgötska tågets högtalare.
Helt bissart. Nu ska vi vara som Stockholm, ha en entonig inspelad röst som säger "Nästa, Linköping" (även om den inte funkade och bara sa Nästa. eller är det meningen att det ska vara så?)
Jag vet att det är som så på bussarna i Lkpg, men på tåget? Jag som tycker det är så mysigt när tågvärden pratar och man kan fundera på vad det är för människa. Jag kommer sakna den där jättemysiga mannen tillexempel. Jag vet ju inte om han är mysig, men han låter så fruktansvärt söt när han pratar. Sen kommer jag sakna dom som lägger till "ha en trevlig resa och en trevlig helg" på fredagseftermiddagarna. Man kan inte låta bli att bli lite gladare, faktiskt!


Så dagens ris till ostgotatrafiken.
Det är bra att ni freschar upp tågen lite, och jag skulle inte vara emot det om det lät precis som i Stockholm.
Ni borde hitta på eran egna grej, eran egna lilla signaturmelodi. Inte vara wannabe, eller det där proffsiga ordet Åke lärde oss idag på svenskan men som jag har glömt bort.


Nu ska jag skriva en labbrapport, sen matte och en ny spännande text av en historisk författare! No life today. Men om tiden råkar räcka till så blir det nog Scrubs för hela slanten!
puss. hej. då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0