Som ni märker kan jag inte sluta blogga....

Jag har fått en tid för sökning nu och den är precis efter Italien... Yey.
Anyway. Sitter här och övar intervall, efter ett tag tänker jag inte på vad jag säger.
"liten sekt"

Liten sext och liten septima måste jag lära mig. Det är dom jag har svårast med... Men tänker man på Shirley Clamp fixar det sig nog...  (Någon som har en idé på en bra melodi på liten och stor septima?)

Mitt favoritintervall är nog överstigande kvart. Maria-intevallet. Också kallat Tritonus, djävulens ackord. Damn, så snyggt!



Förlåt för ett obegripligt blogginlägg för vissa.

Kommentarer
Postat av: björn

Stor sext: det strålar en stjärna

liten sext: slingan i stereo love eller det strålar en stjärna i moll :P

liten sjua: grundton, oktavera och gå ner en stor sekund

stor sjua: grundton, oktavera och gå ner en liten sekund

(eller att du sjunger en treklang upp och slutar på sjua istället för oktav..

2011-04-20 @ 16:08:14
URL: http://november.blogg.se/
Postat av: Karin

Haha, stor sext är typ det lättaste som finns!

Men sjuorna... jobbigt att oktavera en massa för att komma fram till vad det är. Jag vill ha en slinga på dom också.. :) Det är asvärt med melodier ju, då sitter de som berget sen!

2011-04-20 @ 16:12:10
URL: http://gracekarry.blogg.se/
Postat av: Lina

HAHAHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHA



"liten sekt"



:D HAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAH



Gör en egen melodi med dom intervallen, då lär du ju komma ihåg dom sen :)

2011-04-20 @ 16:58:18
URL: http://linaedgar.blogg.se/
Postat av: björn

"jobbigt att oktavera en massa för att komma fram till vad det är"

oktavera en gång karin.. eller sjung ackordet bara inte så träligt

2011-04-21 @ 11:44:40
Postat av: Karin

Lina: smartast hittills!

Ja men det är jobbigt om man måste tänka ett ackord, det vore smidigare om man bara hörde som man gör med de andra intervallen :) det är därför jag vill ha en melodi... :P

2011-04-21 @ 22:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0