Dagens fail!

Idag fyller Oskar år. Det såg jag på facebook. Hurra hurra hurra tänkte jag och tänkte gratta mitt överskåp ordentligt. Så kommer Oskar i korridoren och jag verkligen skriker ut GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!
Han höjer ögonbrynen och ser verkligen förvirrad ut. "Jag fyller inte år idag"
"Meeeen" protesterar jag, för det står ju på facebook att Oskar Kindeland fyller år och det är väl han?! Det har jag ju alltid trott.  Oskar, Kisa, Kindeland.
Men Oskar skakar på huvudet. Det var inte han som fyller år, det är Oskar med svart hår. Nummer 2 eller 3 av Oskarna i estettvåan.  Det funkade inte ens att övertala honom och säga "du har ju alltid varit Oskar Kindeland" för jag hade ju fel. fel fel fel.

Så himla pinsamt. att. inte. ha. koll. och. visa. att. man. inte. har. koll.
Ungefär som dagens svensklektion då Åke för första gången har läxförhör på några texter av 1800-talsförfattare. Det är typ tre stycken i klassen som har läst texterna och resten av oss sitter och skruvar oss i bänkarna. Kanske att man ska läsa på, ha koll. Jag brukar ju ha koll faktiskt.  Iallafall koll på namn, tom på de jag inte känner kan jag veta vad deras mammor heter. Karin med kollen, det brukar ju vara jag. Så pinsamt.

Ajja. Grattis Oskar på födelsedagen! Hoppas du inte tar illa upp för mitt lilla misstag...

Kommentarer
Postat av: Lydde

vad gullig du är! Du är snygg hela tiden! Tack för din kommentar :)

2010-10-13 @ 21:06:13
URL: http://lydiajonson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0