bröllop och födelsedagsfest

Oj vilken dag! En dag fylld med bloggämnen, det har liksom blivit som en skada: jag tänker alltid på hur jag ska formulera saker här på bloggen. Det är sorgligt, jag vet, men that's life och det är därför ni kan räkna med ett långt blogginlägg!

Jag börjar med att berätta att min kusin ska gifta sig i augusti. Det visste jag ju redan egentligen, men idag (ca 90 dagar innan) kom inbjudan! Och det är inget dåligt bröllop heller. På fredagen är kusiner och vänner bjudna på cocktail party, lördagen bröllop och söndagen brunch, i Gävles skärgård!!! :). Det är klädkod på bröllopet: Mörk kostym, och som tjej måste jag ha knälång klänning och inte bara axlar! Titta, nu måste jag köpa nya klänningar också! ;) 
Jag känner på mig att det kommer bli fantastiskt kul, även om jag missar Frizon... Hanna är kusinen som jag alltid sett upp lite extra till! Hon är 10 år äldre än mig och alltid varit som en storasyster. Det var alltid hon som skulle fixa mina frisyrer, hennes knä jag skulle sitta i osv. Så kul det kommer bli!!!! :)


Mitt andra blogginlägg är kvällens fest här i Väderstad. Det var jag som blev förfirad då jag fyller 18 på fredag. Jag var typ redo på att det skulle vara jag, mamma, pappa, bror, svägerska + 2 barn och farmor och farfar som skulle komma, men sen visade det sig att kusiner från Alingsås och kusin med barn från trakterna även kom! Vilken rolig överraskning! Helt plötsligt var vi 16 pers!! :D Förutom god mat, mycket lek och gott sällskap fick jag även några presenter. Bland annat en fin liten digitalkamera, perfekt till Berlin, Grekland och alla festivaler! Sen så fick jag även Grey's säsong 4. OHYEAH!
Vi  satte även upp studsmattan under kvällen och Pauline, Ida och Nils lekte "alla hoppar på karin samtidigt så att hon blir mos". Det var kul tills de började hoppa på mina glasögon, då gav vi upp.
Givetvis gosade jag massa med prinsen Pelle! Han älskar jordgubbstårta, han åt som en häääst.

NEJ. nu måste jag sluta skriva. Imorgon är det mördaronsdag och sen så blir det hem och packa! IIIH!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0