Kära Åke

Jag vet mycket väl att du har gett oss en uppgift tills imorgon. Skriva ett referat om texten Vårtrötta elever och det ska bli cirkus 250 ord, för det har du sagt.
Nu har jag äntligen slått mig ner med texten till hands och word-dokumentet uppe, jag är redo för att imponera stort på dig när jag inser: jag vet inte vad ett referat är och jag kan inte bry mig mindre.
Nu när du läser det här tänker du att jag har helt fel inställning till det hela. Vi har faktiskt pratat väldigt mycket om studieteknik. Jag ville bara berätta, hur jag verkligen känner. Referat är inte min grej och jag vet, jag är sent ute som alltid. För den ska vara inlämnad imorgon bitti och klockan är nästan redan sovdags.
Så snälla. Måste jag verkligen göra det här? Kan inte jag få förbereda konserten vi ska ha imorgon i St Larskyrkan, 19.00? Du är hemskt välkommen dit, du med. Jag har fullt upp med att packa ner klänning och strumpbyxor tills imorgon, så det blir inget referat tills imorgon. Jag hoppas innerligt detta är okej med dig!

/Din favoritelev Karin


Ja.. ni kanske fattar att jag ska börja skriva ett referat nu på 250 ord. Jag är trött, men men.
*BIGGEST SMILE ON EARTH!*

Kommentarer
Postat av: alexander

:D

2010-03-17 @ 18:05:52
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0