Dagens konstanterande

Idag kan jag konstantera följande...

* ÖSGÖTATRAFIKEN SUGER! Okej, det var inget nytt men alltså seriöst.
Igår påväg hem från Linköping var tåget försent och de ropade ut i högtalarna "till passagerare som ska med buss 665. Bussen kommer invänta, så säg till när ni kommer från tåget så kan busschauffören köra..."
Och jag går av tåget och det första som jag ser är en buss som åker iväg. Inte för att det kan vara min buss liksom, för den skulle ju vänta. Men såklart! Det gjorde den ju inte. BAJS!!!! Jag bor på landet och är beroende av de där bussarna! Om det inte vore för Rebecca och Jessica som var där just det ögonblicket skulle jag seriöst få vänta i två och en halv timma på nästa. Hur rättvist är det?

* ÖSGÖTATRAFIKEN SUGER ÄNNU MER! För i morse när bussen kom in till Mjölby visade det sig att mitt tåg var inställt. Hopp! Plus att nästa tåg var försenat. Jag blev galen, hur kan det vara så svårt att få tåg att gå i tid eller hur svårt kan det vara att sätta in ersättningsbussar? Visst att det är vinter, men för det har väl ändå inte Ösgötatrafiken alls tillåtele att förstöra allt? Det innebar att jag kom massa försent till min asvärda dramalektion!

* att Vampire Daires verkar vara något att ha. Asbra pilot-avsnitt! Imorgon ska jag se det andra avsnittet som finns på tv6 play. Jag rekommenderar starkt! Jag tyckte om när man kände igen det Alva berättat...

* Esteterna på Folkunga är fina människor! Det var jättemysigt med cafékonsert och Gunillas sångelever som sjöng. Galet vad mysigt det var för en torsdagskväll! Plus att vissa är ju sådär rysligt bra på att sjunga!

Nu finns det inget mer att konstantera än att jag ska till tandläkaren imorn.
Jag är nervös. Hejdå visdomstand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0