Transylvania

Ibland får jag sådana där dagar då jag lutar mig tillbaka och tänker på åren som har gått. Som en gammal tant sittandes i sin gungstol.  

Jag tänker på den tiden då vi gick runt biblan. Varv efter varv, sjöng konstiga påhittade saker. Skrattade.
Ibland tog vi en promenad till Ö&B där vi köpte billigt godis. Kom för tidigt, jagade varandra utanför. Stannade till i lekparker och var 4 år i en 14åringskropp. Bestämde oss för att inte berätta det här. Vi var ju trots allt 14 år. Fjortonåringar leker inte ta utanför Ö&B innan det har öppnat.

Det här började jag tänka på när jag såg min "bränna-sudd"-kompis utanför bussen. Först såg jag inte att det var han, sen vände jag mig om igen för jag tyckte väl att jag kände igen honom och hälsade.
De där åren är så långt borta... Och egentligen längtar jag inte tillbaka så mycket. Men jag vill aldrig glömma de dagarna, för jag trivdes så fruktansvärt bra. Var dag var en gåva i sig. Skriva små kommentarer i varandras almanackor, få tillsägelser av matteläraren, inte lugn och ro en endaste stund.

Vad jag mest kan få ut av det här nostalgiska blogginlägg är att jag saknar 9AB.
Och jag vill träffa Jenny och Sofie, snarast. Jag hatar att ha er utspridda överallt.


Gå runt biblioteket nummer 1.


McFly - Transylvania

Kommentarer
Postat av: Jenny

ohoo.



ibland kommer det verkligen tillbaka i minnet. den där öb-dagen alltså, så fantastisk.



jag saknar dig bästa vän <3

2009-09-07 @ 21:23:28
URL: http://jespettersson.blogg.se/
Postat av: sofie

ÅH

jag har inte tänkt på det där utanför ÖB på hur länge som helst! men åh vad det var kul.

och jag hatar't också. minst sagt.

<3

2009-09-08 @ 14:18:28
URL: http://poffy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0