31 augusti 2007

Igår var det en viktig dag för mig. Kanske den bästa dagen i mitt liv, om man ser tillbaka två år.
The boy in the golden pants. The Arks guldkonsert. Lejongropen, Norrköping. Min riktigt riktiga konsert ni vet. Inte några föräldrar, utan jag och en massa kompisar åkte efter skolan (skolkade idrotten) och klarade av att ta hand om oss alldeles själva i Nkpg. Köa i regn. Stå framför scenen i regn. Skratta i regn. Sjunga med i regn. Gråta i regn. En absolutly wonderful night i regn. Och det där regnet, sket jag fullständigt i.
Lycka just då, minns jag. Jag ville aldrig att konserten skulle ta slut. Verkligen en oförglömlig kväll som jag dagar, veckor, månader kunde tänka tillbaka på och fortfarande känna den där gnistan. En konsert jag nu i två år har velat uppleva igen.

Så jag blev salig av lycka när Ola Salo sa på sommarpratet att det skulle bli en turné nästa sommar.
I will be there. Sjunga Calleth you cometh I och svepas med av stämningen. Den bästa kvällen någonsin, med mina bästa vänner. Lycka.


31 augusti, 2007

Kommentarer
Postat av: Jeny

<3 löwe

2009-09-02 @ 12:49:16
URL: http://jespettersson.blogg.se/
Postat av: sofie

helt sjukt bra konsert. det var något speciellt alltså... som jag sällan upplevt på andra konserter.

hjärta.

2009-09-05 @ 12:12:36
URL: http://poffy.webblogg.se/
Postat av: Hanna

sjukt bra den där mr. salo! sjukt bra låt den där calleth you cometh I. förbaskat bra faktiskt! puss!

2009-09-05 @ 15:50:57
URL: http://hannnnnnnnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0