Vår Anders

En förälskelse har startat. Han heter Anders SG och är sjukt snygg och sjunger svinigt snyggt. (Va? Hade ni inte räknat ut att jag snackade om en sångare...?) Han är från Danmark och det är ju inte så farligt långt bort, och det kan jag väl stå ut med. Köpenhamn är fint, iallafall på våren/sommaren. Längtar faktiskt lite efter att sitta i Nyhavn med en latte i handen och solglajjorna på eftersom solen skiner så starkt. Partie. Men i ärlighetens namn regnar det varenda gång man kommer till Danmark, det regnar nog mer där än i Storbrittannien... Inte hetsa på de dåliga grejerna, för vårat grannland har fina parker, museum, tivolio och annat gött. Tillexempel bluesbarer som Mojo. En av de bästa upplevelserna när jag var yngre, sisådär 13 år. Jag, päronen och två päron+barn familj åkte till kopenhavn och chillade och röjde till blues på kvällen. det var grymt även om ens små öron värkte och tjöt.

Eftersom jag är bra på att lämna ämnet vänder jag tillbaka till Anders.  Han är faktiskt en av de tre Andersarna i mitt vårband. Inte visste jag att Anders var så himla populärt i Denmark?  (dessutom  gillar en av Andersarna The Ark! sammanträffande! )Anyway. Vårband! Bandet jag lyssnar helst på när jag trippar ner på stan i solen. Som får mig att vilja skutta och skratta i vårvädret. Som får får mig att välkomna våren svinastort. För våren är här och jag skuttar och skrattar. Sitter på bänkar i solen, eller på asfalten lutad mot Pontas knän och njuter. För jag tycker om när solen skiner i mitt bleka ansikte.
Även om snön kommer falla ner snart igen så finns det iallafall hopp om vår där ute och hela mitt liv bara skiner upp.
Tänk vad årstider kan göra.

Här kommer Anders (med ko) och förgyller tillvaron. Hade lite svårt att bestämma mig för vilken låt jag ska bjuda på (lyssnar på flera ganska mycket just nu). Men det blev den här för Anders SG ser ju inte för dum ut alltså .

tjing


Alphabeat - 10 000 nights

Kommentarer
Postat av: Bexx.

hahahahhahaa!

jag kan inte fatta att du inte har upptäckt alphabeat förens nu! xD

som jag har tjatat, tjatat och tjatat om dem i min blogg det senaste året! eller kan det vara så fruktansvärt att du itne läser min blogg, barry? :O

2009-03-19 @ 16:04:17
URL: http://blogg.passagen.se/bexxol

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0