det gör ont

Det där som händer i Gaza gör mig illamående.

Jag vill åka dit och göra första hjälpen på varenda människa som lider.
Det gör så ont att läsa om det, att se det på tv. Jag tål det inte.

Men vad kan man göra?
- ge pengar till röda korset..
ja, men vad kan man göra för att stoppa krig, när de som krigar inte inser att det är lättare att prata om saken än att blanda in oskyldigt folk som bara vill leva ett vanligt liv i ett land?
Jag önskar att det vore så enkelt som att ge pengar till röda korset. 

:(


de svenskar som vill komma hem får inte.

katastrof

trots det vet jag att det har varit krig i hela världen i all tid, men ändå verkar alla önska att det ska bli fred på jorden.

Kommentarer
Postat av: LInnea kusin

Varför skrev du kommentar under namnet Bella kussidussi? Ses i helgen, ska vi skriva låt då like oldtimes?

2009-01-07 @ 02:07:15
Postat av: Hanna

Jag är inte så uppdaterad. Men jag hatar att Sverige ska vara så j***a neutralt i allt det gör. RES ER UPP SVENSKA FOLKET OCH KÄMPA FÖR MÄNNISKORNAS RÄTTIGHETER!!



och jag undrar om röda korset hjälper så mycket...



och jag undrar vad USA:s näste president kommer göra åt saken, allas vår stormakt får ta och skärpa till sig, städa upp efter käre busken i Irak och lägga ifrån sig oljetankarna för en stund..



och kommande krig kommer inte handla om olja, utan om vattentillgångarna, då är Sverige kört.



Svårt att skriva allt jag tänker och tycker kring det här, men du förstår, det är inte som det ska vara.

saknar dig :)<3

2009-01-07 @ 22:14:41
URL: http://hannnnnnnnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0