skitprogram

Dags för ett erkännande: Jag, som är en riktigt melodifestivalhippi kan hålla med er alla om att i år har hela tävlingen varit skit! Bland kvällens låtar fanns det inte en endaste låt som det sa klick med! Och inte veckan innan det heller!
Jag har, tyvärr, massor att klaga på. Jag vill gnälla på detta jippo som är så överdrivet! Vad hände! Jag såg fram emot det här förut!! Förhoppningsvis är det bara ett dåligt år med många kopior, dålig programledare, pausunderhållning.. o ja ja.


  • Kopior
    Det verkar som om låtskrivarna inte orkar att fokusera längre, för varenda låt är ju en kopia av något!
    1. Piloterna (med Johan Becker som frontfigur och som snor det kallade "bandets" hela uppmärksamhet) lät precis som radioplågan med Velvet - Close to your body eller vad heter den? Jag är inte så insatt när det gäller dagens radiomusik, men visst har jag lyckats höra den plågan.
    2. Susanne Någontings vers lät EXAKT som Brandurs låt Lullaby som var med förra året. då menar jag EXAKT. Förändringen var att hon var inte lika charmig, söt, hon sjöng på svenska och hade tagit ner tempot något ytterligare. Från en ballad till låååångsam.
    3. Opera Marlene Ehrman (örman) kopierade en låt som jag hör i hjärnan med typ björn skifs och en massa barn. Trots det tyckte jag att det var Marlene (hette hon så föresten?) som skramlade ihop segern ikväll. Och hon slog förra veckans bidrag också! Stentufft att sjunga opera.
  • Programledaren
    Jag trodde att jag skulle gilla Petra Mede, men nej. varje gång hon säger ett "skämt" så är hon dötrist. Det blir pinsamt och jag tycker synd om henne. Hon kommer minnas melodifestivalen som då hon gjorde bort sig totalt inför svenska folket. Kristian Luuk, vad tog du vägen?
  • Pausunderhållningen.
    Jag tycker det är coolt när de går igenom decennierna och Petra Mede sitter i bakgrunden o snackar i form av någon annan, men den där rödhåriga snubben som de visar, som sjunger och gör sig märkvärdig. Vad är det för skit? Det kallar jag inte pausunderhållning! Och idag,DARIN?! wee-iii--eeii. "vänta, jag ska bara sjunga några toner falskt och weila lite till,  see på meeiiieeej åhoooo en haaiiaam i stoooåååoormääeen" . öhm va?
  • Musikgenrer
    Discopop, pop, dansband. I år har det inte funnits en enda schlager. Inget sånt där tralligt Linda Bengtzingstuk. När ska melodifestivalen öppna nya dörrar, indiepop tex? Tänk om en Håkan look alike, eller något i stil med Timo Räisänen eller något i stil med Billie the vision typ. Svenska folket skulle gilla det. Dessvärre är dessa så pass kloka att de inte ställer upp...

Nu blev det för långt här, kände jag. En sak kan jag konstantera. Vi lär inte vinna någon eurovision i år heller. 2009 är ett dåligt melodifestivalår för sverige, och vi kan faktiskt inte skylla på övriga europa. Det är faktiskt vi som skickar dit musiken och om vi ska vinna får vi ju faktiskt skicka något bra. Men å andra sidan i år så har ju Christer Björkman m/co valt ut "europa"-vänliga låtar. Seriöst! Är det verkligen så viktigt att vinna, att vi inte ens kan ha musik vårat land kan stå för? Det är tragiskt. Jag tycker bättre om att skicka något riktigt svennigt, så får övriga europa veta hur konstiga vi är.

Nu tar jag och kryper ner i min säng. Work tomorrow and PLUGG. bais.




förlåt för att jag klagar så. innerst inne gillar jag melodifestivalen. och jag älskar eurovision. faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Vronkan

Hej! Och tack! Kul att du gillar min schlagerblogg! :) Jag livebloggar varje lördag då det är tävling. Lär nog bli en del sånt under Eurovision-veckan också. :P

Klart jag hörde Lullaby i Alfvengrens låt. Brandur är "kompis-till-en-kompis" så jag följde honom med stor spänning förra året!



Det var vääldigt många kopior. Men därdu säger Velvet om Star Pilots så säger jag nog 80talsdängan "Waiting for a star to fall". :) Ses på lördag då! ;)

2009-03-01 @ 19:23:14
URL: http://jvil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0