Lucia

En av mina favorithögtider här i livet är Lucia. Jag älskar att titta på Luciatåg, jag älskar att vara med i Luciatåg. Det är verkligen en högtid då man gör en annan människa glad, för alla uppskattar Lucia. Alla uppskattar de välkända låtarna vare sig om det är en superproffsig kör eller en liten simpel barnkör. Glädjen i låtarna, budskapet. Ljus i mörkret. Lite hopp.

Vi var och lussade på sjukhuset.  Det gjorde ont att veta att där man befann sig är en olycklig plats, men vi kunde göra stället lyckligare med våra toner. När tårar rinner och folk ger en uppskattande, glad blick så har man faktiskt tillfört något bra. Jag tillochmed ryser själv av att stå där bland ljus och vita blusar. Lucia är allt speciellt!

Fast trots det var det svintråkigt att spela fiol på en Luciakonsert. En Luciakonsert är till för att sjungas på, inte att bara spela halvnoter...


Lite annat om livet: Var på Winnerbäck i fredags och själva garderobsarbetande var roligare än konserten. Nej det är ett mysterium varför Winnerbäck är så stor som han är. Helt ok, men inget jag skulle betala för. Lite för långtråkigt...
Något som inte var långtråkigt däremot var Detektivbyrån som igår spelades på Skylten. Det var verkligen fantastiskt! Tre hade blivit två och därför hade de byggt upp värsta musikuppfinningarna som bara fick mig att förvånas hela konserten igenom. Det var verkligen coolt! Plus att det lät så himla snyggt! Jag älskar Detektivbyrån! Snacka om kärlek!

Nu ska jag sova. Det blir en mysig, julig vecka. På onsdag är det klasskamp och estettvåan kommer utan tvekan ta hem det! puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0