Rutiner is the shit.

Som en sten som föll i magen.


Skolan har börjat. Samma sekund som jag satte mig i aulan insåg jag att det här är inte ettan. Nej det här är inte som det var förra året. Utan tvekan är alla samma gamla underbara människor, men det är inte nytt som det var förra året. Samma gamla dåliga skämt. Samma äckliga delikatbollar som man kommer äta. Ej fungerande busskort och standin som bara funkar till klockan 19.
Och jag som nu har jag insett att jag verkligen föredrar nya saker. 2an är det där mellantinget man helst vill slippa. Jag gillar att vara med om saker. Där det händer. I 2an händer ingenting. Ingen nollning, inte någon speciell unik konserrt. Ingenting som gjorde förra året riktigt värt. Vi har inga speciella projekt, utan det är bara samma lunk. Lite allmäna konserter, men inget speciellt liksom. Inte konstigt att tvåan kommer bli det lamaste året. Och pluggiaste. 
Men nångång måste man väl vara där det inte händer. 

Men jag måste faktiskt få säga. Trots tråkiga tvåan så är det grymt skönt att ha alla runt omkring sig igen.  Jag älskar min klass, det går inte att förneka.
Plus två fikor på en dag, med de bästa. Kosta vad det kosta vill. Jag tror verkligen att jag har de bästa vännerna man kan ha :) De där fikorna muntrade upp mig rejält :) <3




(och det är bara en sådan där förstadageniskolandepression. jag vet att det kommer vara borta bara man kommer in i de där rutinerna igen. HATA rutiner)

Kommentarer
Postat av: Funloving Frida

Vi fikar oss igenom året Karin, det känns alltid lättare då :) <3

2009-08-19 @ 15:59:55
URL: http://ahigherpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0