Tre dagar

Igår kväll åkte jag, Matilda, Anna-Karin och Maria till tre dagar i huskvarna.
Så himla gött! Träffade tusen ungdomar, varav sisådär jättemånga var flahultare!
Asvärt värre, trots att jag var sådär trött ni vet så att huvudet väger tio ton och inte går att hålla upp.
Men! Trots det var det underbart kul att få träffa så många igen! Det kändes otroligt bra, jag har verkligen saknat dom där flahultarna!

Sen kändes det så bra, för det har inte riktigt varit påsk i år enligt mig. Jag har mest jobbat och inte ens fått ett påskägg (dock en porslinshöna fylld med godis!)  Det är faktiskt påskdagen idag, vilket jag inte var inställd på förrän min broder hamnade vid pianot o sjöng en riktig påskdagensång. Uppstått har Jesus, hurra hurra.
Jag har inte varit så "insatt" i år. Förra året var det tre dagar hela påskhelgen och när jag kom hem var jag som en ny människa. Träffat många nya härliga människor och varit på flera bra seminarier och möten.  I år blev det helt klart annorlunda, men ändå värt. Marcus Ohlsson är en stjärna!

Nu så laddar jag inför jobb. Jag är inte alls pepp, lite rädd faktiskt. Sen jag har fått kassautbildning har jag blivit väldigt osäker i mig själv. Jag ska inte servera glass med kolasås när gästen vill ha chokladsås, jag ska inte glömma att slå in någon pommes. Det är så mycket man inte ska, och köket kan jag ju som rinnande vatten.
Dock kommer det snart, hoppas jag. Kassaknapparna kommer en dag sitta i hjärnstammen ungefär som en bigmac och mcfeast gör.
Nej jag är inte rädd. Jag tar tillbaka det. Men lite nervös blir jag allt. Fast jag har hört att om man är nervös går det mesta bättre... ?

Ut och sola skall jag nu göra. Det har jag gjort i flera timmar, bränd människohud är fina livet.

ciaociao
(pizzeria i ljungsbro)

Kommentarer
Postat av: Johanna

varför sa ni inte till? jag hade också velat åka :(

2009-04-15 @ 22:18:06
URL: http://johaznak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0