Den vita massajen

Igår såg jag "den vita massajen"
Så himla bra film!! Jag är rörd ända ut i tåspetsarna och så upprörd över slutet att jag vill fortfarande gömma mig under sängen och stirra ut i tomma intet.
Grejen är att den var så himla fascinerande. Baserad på en sann händelse. En schweisisk (hur i hela friden stavas det egentligen?) kvinna lämnar allt hon har och äger när hon ser en vacker svart massaj på hennes semester i Afrika. De gifter sig och hon bosätter sig i hans lilla by. Det blir kulturkrockar och trots att deras kärlek är oerhört stark måste hon tillsist efter flera år ute i bushen åka hem igen.
Enligt min mor fanns det fler orsaker till varför hon sedan lämnade och åkte hem i slutet. Saker som stod i boken, men inte togs upp i filmen. Himla illa, för jag fattade ju inte. Jag såg ju kulturkrocken, men ändå! Gah!!

Det låter som filmen är inget att ha bara för att jag är besviken över slutet, men hörrni: se filmen!  Den var nämligen riktigt fin. Spännande historia, fina miljöer och afrikaner som är så oerhört vackra. Ska springa och låna boken nånstans så jag får reda på alla de verkliga anledningarna till hennes hemfärd.

Dock ska ja inte springa nu, biblan är stängd. Nu ska jag snart sova, så friskheten kan springa ifatt mig snart.
Ciao
Ciaociaociao

Kommentarer
Postat av: Fritotita

Var det inte den filmen naturkunskaps-Elin snacka om?

(Förresten finns det en pizzeria i Ljungsbro som heter CiaoCiao)

2009-04-10 @ 21:49:44
URL: http://ahigherpower.blogg.se/
Postat av: sofie

krrrya på dig snart kärin!

jag är 'frisk' nu. bara så du vet.

jag ska praya för dig, du.

för jag älskar ju dig.

2009-04-11 @ 23:25:36
URL: http://poffy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0