november-grå-och-rusk-månad

Hon är i London.
Han åker till Thailand imorn och ska vara borta i 5 veckor !!!!


Själv sitter jag här och överallt är det bara mörker. Från morgon till kväll. Trista gråa november.
Orättvist! Jag vill också komma ifrån denna oändliga månad! Något varmt ställe eller friska andetag i en fin stad som man kan undersöka och lära känna genom att kolla på gator, museum, byggnader. Jag vill känna olika kulturer.
Men. Tyvärr verkar det inte bli så, Istället får man göra sitt bästa till att lysa upp den gråa månaden. Göra något roligt utav rusket (och du menar jag inte att gå ut och hoppa i vattenpölar...)
Imorn blir det Detektivbyrån och just nu sitter jag och youtubar dom. Det kanske inte är vad som brukar rulla i min iPod, men sällskapet är mer än ok och dessutom är ju Detektivbyrån något som man ska höra live, sägs det och jag tror att jag kommer lajka det. Dessutom tvekar jag inte en sekund på att det kommer bli en bra kväll!


Denna fredagskväll däremot har varit mindre najs. Jag har visserligen varit för trött att umgås med några, så det har blivit käk, idol och glögg med familjen och vara mindre social.
Vad jag har insett denna kväll är att jag är oerhört trött på idol! Det finns inte ens någon bra, utstickare i år. Eller jo, de är bra men det finns ingen som är vinnare. Den som borde åkt ut först är kvar! Ja, Peter Jidhe är just nu längst ner på min tycka om lista (även om jag inte har någon sådan) och förlåt jenny men jag tål verkligen inte mannen! :/
Hela konceptet är så gjort. Varje år se är likadant, alla tävlandes som söker efter en hit på radio. Eller så lyckas de få fler eftersom de ser likadana ut, låter likadant och gör likadana låtar.
Dessutom märks det att det är 13-14åringar som styr programet. Det är ju dom som röstar. Tex när Darin var med, 14-åringarna röstade på en kille som fullständigt sög men hade rådjursögon, och han kom 2a. Likadant förra året. Amanda Jensen som utav 10 toner prickade 3, men hade en stil. Hon borde bli modeikon istället. Inte en svensk idol som bara låter bra inspelat.
Såklart är marknaden ute efter att sälja, och man kan ju fixa röster på dator. Tyvärr är det inte äkta. :/

Fast jag ska inte kritisera Idol för mycket. Jag tittar ju trots allt på det... Sen rös jag när Alice öppnade munnen.
Jag vill vara som hon. Söt, charmig, ha en enkel men fin röst plus kunna trollbinda en tvtittare. Orättvist igen.
Och idol har haft flera godingar under åren. Låt min nämna Daniel, Erik, Sebstatian, Måns....


Nu ska jag sova. Imorgon händer det ju grejer. Detektiven på kvällen och kör under dagen.
Det ska sjungas med Klangen. Eller nåja, vi är ju inte Klangen längre, utan vi var det när vi var små.
I vilket fall så är det julkonsert som ska ske.
Alla säger att julen är överskattad.
Ja, det är den. Man förbereder till något som tar slut på en helg och som ändå inte är så där överdrivet roligt. Man frågar sig varför man såg fram till det.
Grejen är att jag ser fram till det för jag älskar förberedelserna. Stämningen i stad och hus. När julen närmar sig...
Fast det gör den inte än, utan först måste vi ta oss igenom novembergråochrusk-månad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0