Under pressure

Det här känns ju inte allt som att kopiera Jennys blogginlägg, men grejen var att jag diktade ihop det här när jag åkte buss förut. Jag har nämligen hittat ny musik  som verkligen är helt genialiskt!
Jag snackar om Queen, och de är ju verkligen inte nya! De är ju ändå en rockgrupp som skapades på 70-talet och hållit sig i gång sedan dess. De har massa bra låtar i sitt bagage, och det visade sig att flera låtar som jag har hört var deras från början.
Show must go on (låt jag har verkligen sönderlyssnat med Erik Segerstedt), We will rock you, bohemian rhapsody, We're the champions...
Och nu sitter jag här och lyssnar på låt efter låt och de är verkligen hel grymma!
Det här med stämsång och att byta takt, de kan allt. Det låter annorlunda och det är så himla skönt att få höra musik som är eget. Jag har då aldrig någon som har gjort en låt som Bicykel förut! Det är flum, det är fantasi, det är musikaliskt, Jaa! det är genialiskt!
Det måste vara svårt att skriva musik som deras, om vi tar Bicykel igen: Helt plötsligt kommer ringklockor, sedan kommer det en helt ny fräsch melodi (det låter som en helt ny låt i låten) och det gör mig så himla glad.
För det är verkligen fantasi på högsta nivå, dessutom så blir man så sugen på körsång. Tänk att få sjunga den sången, eller den, eller den! Happiness!


Mina favoritlåtar, än så länge, när det gäller Queen! (Jag har faktiskt inte hunnit att gå igenom alla!)
Somebody to love, show must go on, killer queen, Bohemian Rhapsody, Under pressure.
De har till och med fått en musikal efter sig! We will rock you! De låtarna är också ASBRA!! We will rock you, den versionen. SVINGRYM!

Så himla roligt när man hittar sån här musik ^^! Som man bara älskar!
Lyssna på Queen, de är suveräna :)
image51
Can anybody find me, somebody to love

Kommentarer
Postat av: Jenny

YOU'RE JUST WAITING FOR THE HAMMER TO FALL

2008-05-08 @ 18:16:14
Postat av: Jenny

YOU'RE JUST WAITING FOR THE HAMMER TO FALL

2008-05-08 @ 18:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0