26 mars

Hej där!
Jag har massa att skriva om. Allt från den äckliga dokumentären Super Size Meal till den superunderbara konferansen "Tre Dagar" som jag var på!

Eftersom Super Size Meal är inte alls lika viktig som Tre dagar så stryker jag det, men ska ända säga det att DET ÄR EN HEMSK DOKUMÄNTÄR! Handlar om en kille som käkar på Mcdonalds morgon, middag, kväll i en månad. Och usch jag spyr på det!  Fast se den ändå, det är typ givande. Att veta vad vi trycker i oss och vilka följer det får!
Vet ni hur mycket snabbmat amerikaner äter? Och vi tar upp allt från amerikanerna? USCH. Vi borde sluta. Bums!


Tre dagar var en konferans i Jönköping där temat var "Bara Jesus".
Jag visste knappt vad jag åkte på , jag visste bara att där skulle jag få träffa en massa vänner som skulle visa sig vara fler än jag trodde! Vilken helg!
Kom fram på fredagen tillsammans med Matilda. Vi gjorde oss hemmastadda på skolan vi skulle sova och drog på möte i kyrkan. En kille vid namn Marcus Olsson predikade och han gjorde det verkligen intressant kan jag lova!
Efter lite sömn så var det dags att käka frukost vid 8. Långfredagen som det var blev absolut inte lång! Rydaholm/Värnamo folk var där och det var party! Vi var på seminarium, ett var med Marcus och kära nån vilken man han är! Han är rolig och jag som helst vill tänka på allt annat när en talare talar, lyssnade som mest intresserd! Härligt! På kvällen fick man lite nya connections. Satt och lyssnade på bandet Liquid Ham tillsammans med några stockholmare/värnamo-bor. Och det var trevligt! Bandet var lite si och så. Tänk er SuperMario-temat kvällen igenom. Jo tack! Men det var lite roligt och annorlunda att lyssna på, även om sanningen är att jag inte kommer ladda min iPod med den musiken direkt..  Och de som drog en sväng på dansgolvet. Det var glädje för ögat! Höhö. Kvällen var extra rolig då det var Flahultare åt höger och vänster. Närmare 1200 pers i kyrkan. Fatta det är ganska coolt. 1200 ungdomar som är där, just to praise Him. Woho!
Påskafton började med lite breakfast . mummabumma. Sedan till kyrkan, lyssna på seminarie.. På dagen var det happenings och vi fastnade mest framför innebandyn. Det var turnering och tillfälle att snacka med folk i publiken. Efter kom en balettgrupp från USA och visade några moves och det var coolt!
På kvällen var det konsertkväll och jag menar då det: den kvällen var GULD!
Sessions, Lingby
och 29th chapter.
29th chapter var verkligen helgrymma och ja ryser utav tanken på dom! En hiphop grupp som är mer än andra hiphop grupper. De hade något att säga! Det var röjigt, trångt, svettigt men underbart. Jag njöt.
Jag har inte köpt skivan. Jag önskar mig den så himla mycket! Men det jag tänkte säga var: Tack Gud för Myspace!!
 
En 29th chapter låt som ja verkligen rös till var Is it a crime. Så himla grym! Innehållet är verkligen helgrymt! Cause the outside is all you can see! Jag älskar den! Ni borde verkligen ta och lyssna på den, fukosera på texten. Visserligen är det nog en annan sak om man har hört dom live.. men ändå! :P
Efteråt fick vi ett litet snack med en utav killarna. Så himla goa! Öppna, ärliga och härliga!
Det blev nattmöte efteråt och här firades verkligen uppståndelsen! Helt otroligt! Vilken känsla, att få vara med om, att få se! Ni vet låten "Celebrate good times, come on..." sattes på, på hög volym. Folk firade som om det vore självaste nyårsafton! Påsken är ju visserligen de kristnas högpunkt på året. Jesus dog - Jesus uppstod. For Us. Och det är såklart värt att fira! Folk hoppade runt, sprang upp på scenen, dansade, kramades! Det är verkligen något alla borde vara med. Den känslan liksom, chill på den !
Den natten somnade ja inte förrän närmare halv5. Men det var det värt!
Söndag. Dags att säga hejdå och att åka hem. och en sak är jag nästan säker på. Tre dagar nästa år, det är inte omöjligt!

Bara Jesus. Absolutley .




Och nu ska jag avrunda här, detta långa blogginlägg. Jag som inte skulle hålla på med sånna här långa...
Men!
Jag kan tänka mig att det finns flera som sitter och suckar. Karin är löjlig.
Fast det är så här det är, jag är kristen, jag står för det, kolla snett på mig om det är det ni vill. Men det jag tror på är verkligen underbart!  Jag är sedd, älskad, trygg och att veta att jag är i trygga händer, det gör mig lyckig.  Det är många som har en längtan, och frågor. De vet inte vad de ska tro på. De vill tro på något, men de vet inte hur de ska göra. Det är så mycket som kretsar runt omkring. Jag har själv varit med om det, jag vet att andra har varit med om det, så du är inte ensam. Om du har frågor, kom och fråga mig.  Jag kanske inte kan svara på allt, jag är inte Jesus. Jag är ingen pastor. Men jag kanske kan få göra något för dig och dina frågor. Du vet Jesus ger aldrig upp om dig!  Och bara så du vet: MAN KAN HA ROLIGT I KYRKAN!!
Det är grymt!

Kommentarer
Postat av: hemlis

Mc donalds är det bästa som någon sin uppfunits hade det inte varit för mc donalds så hade det inte funnist
någon annledning till att åka in till stan daa

2008-03-26 @ 15:59:28
Postat av: soffi

yes!! du skriver som jag där på slutet
alla måste få veta ;)
GO FOR IT!

2008-03-26 @ 16:00:13
URL: http://poffy.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0