6 februari

Jag avlöjade ju igår att jag är så taggad inför mf. Jag vill inte tjata för mycket om det, men jag såg iaf gamla melodifestivalvinnare på svt sida och kom till Ted Gärdestad. Den mannen han var något extra måste jag få säga. Så underbart bra! Satellit satellit ohohoh.
Jag älskar hans skiva, fast det var ett tag sen jag lyssnade på den nu.
Ville  bara få minnas honom, skriva om honom eftersom han var den han var. en stjärna, högt i det blå.

Himlen är oskyldigt blå, snurra du min himmel, sol vind & vatten, rock n reelin, oh vilken härlig dag, jag vill ha en egen måne, för kärlekens skull, eiffeltornet, come give me love, buffalo bill, angela, chapeau clauqe, I'd rather write a symphoni. 

jag ska fånga en ängel, fånga en ängel, ängel  från sjunde himlen.
vill du vara min ängel, vara min ängel, ängel från sjunde himlen?


Så nu har jag tänkt på honom , lyssnat på honom och saknat honom och han är grymt bra!
Fastän han dog när man var 4 år så är det musik man har lyssnat på. Iallafall här hos mig.
Jag kan lätt säga att han har några av dom bästa svenska låtarna.
image38
Dagens låt: Ted Gärdestad - Come give me love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0