12 februari

image39
Har inte skrivit så mycket sen melodifestivalen. Jag skäms väl, antar jag.
Över Christer som gick vidare när någon annan mycket bättre kunde gått vidare.
Fast sanningen är den att det inte fanns någon mycket bättre som skulle kunnat gå vidare, och det är pinsamt!!!
Bara så himla skönt att slippa Velvets Deja Vu i globen. Den var så jobbig. Sen hörde man den på radion idag och första tanken var: hurra, tjata ut den här också!
Iallfall så tycker ja om Amys låt. Ja, det är lite konstigt. Jag är ju inte Amy-typen. What's in it for me och Welcome to the city var inte låtarna jag lyssnade på i onödan. Men jag gillade att hon skippade höjningen, det händer nåt riktigt coolt i låten.. Var lite surt  att det är nån i kören som sjunger lite falskt. eller det lät som så iaf... ?!
Jaja. Nu är iaf melodifestivalen 2008 invigd och det är fint är det!
Sen så var min kära Björn G med och han är verkligen den man tittar på i onödan ;)
Skulle väl egentligen gjort NO men jag råkade hamna på youtube och checka in honom. Han är helt fantastisk verkligen!

vad är kärlek?
när det bubblar i kroppen som en kolsyrad dricka
när du fnissar som en liten flicka
när man känner något man can't deny
when the eagels fly over mountain high
när all oro är som bortblåst och försvunnen
när simba årervänder i lejonkungen
när man bara drar ett lik för att slippa krångla
min pappa är rik vill du hångla?
om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut
då ser man galen ut
det har egentligen inte hit och höra
det är bara något man kan göra
när jag dansat med elin en sommarnatt lång
och vi satt på en parkbänk jag var kär hon drack rom
när elin sa att jag var den vackraste som finns
såg in i mina ögon och kräktes på mina jeans
våga styr som en kapten, våga fall som ett löv
våga chansa och se hur det går, vad är fegt, vad är mod, what is love
baby don't hurt me don't hurt me no more
från en afton som doftar lite YMCA
tack göteborg ni är kärlek för mig

--
tack Björn, du är kärlek för mig.
Han är underbar som sagt och titta in honom på youtube vid meningen "om man spärrar upp sina ögon och tittar bak med huvudet ut, då ser man galen ut" då är hans göteborska så himla snygg!
Så idag, eller den här veckan hyllar jag honom!
För jag har så himla mycket att göra, så det är helt värdelöst, men då kan ja koppla av till Björn på youtube. Veckan är räddad!
Ska nu ta och slagga!
Ha det bra ni, hejhejhå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0