Merry couple of days

Idag har jag gjort ingenting. Tittade på lite film när jag väl vaknade vid halv12, sen har jag bara gått fram och tillbaka i huset hela dagen. Visserligen tycker jag om att göra ingenting, iaf nån gång ibland men nu känner jag lite utav sällskapssjukan... 

Idag läste jag Blondinbellas blogg för första gången, och det ledde till hennes videoblogg. Ja gott folk, vad ska man säga? Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om henne...
Hon är verkligen sjukt trevlig, men hon är också väldigt skrämmande. Och störande.
När hon ser sig själv som en vanlig människa som får komma på alla kändisfester, då undrar man ju hur "vanlig" hon är. Sjukt vanlig eftersom hon får en videoblogg som går varje dag på Tv4, vara med i Let's Dance och vara med i tidningar här och där.  Precis som jag!
Men grejen är att jag kan inte tycka illa om henne, även om hon har en sån där pälsmössa som jag verkligen inte tycker om...  Hon är sjukt söt, alltid glimten i ögat och stort leende. Hon var en vanlig människa som skrev en blogg som blev sjukt känd. Hur gick det till egentligen? Fast jag vet inte om jag avundar henne alltid. Tex skulle hon köpa en julklapp till sin bratiga pojkvän för sisådär några tusen. Hon köpte en kavaj och beiga byxor. Hon verkar vara en typisk "åh den här tröjan kostar bara 3000, den måste jag ju köpa".
Jag skulle faktiskt inte vilja vara en sådan. Tro det eller ej. Istället hoppas jag på rejäla reor nu i  stockholm istället så blir de där dyra kläderna nåbara för en fattiglapp som jag.

Stockholm ska jag till på lördag och då är jag redo att sätta pengarna på sprätt.
Läste nånstans att det är dumt att göra så, precis efter julen när man har fått massor. Att det är otacksamt att man inte kan nöja sig med det man fått.. Mjoo. Lite skämsigt eftersom jag håller med. Här har man fått en hög med fina klappar som jag skulle kunna leva på jättelänge. Jag behöver inga nya kläder, men tanken att jag har pengar och allt är billigare än vanligt lockar något oerhört...

Nog talat om det. Nog skrivet över huvud taget. Lägger åter igen in en mrazvideo. En julhälsning från en man som jag saknar väldigt mycket. Goda tider då vi for till huvudstaden och tittade på honom.
Kanske är nog med julhälsningar och jullåtar efter det här. Julen är ju nästan över nu...
Men ta en titt för det där är roligt, han är en liten joker den där Mr Az. Själver ska jag åter igen gå och knyta mig (avslutar alltid med ett godnatt...).  Imorgon ska jag jobba weihu.

Förlåt för den kassa kvalitén. Den är tusen gånger bättre på hans hemsida.


Jason Mraz

Kommentarer
Postat av: Jenny

ÅH jag vill också shoppa i stockholm.. med dig! :( vem ska du dit med?



videon är söt. jason är söt. bella är..söt.

goodnight

2008-12-25 @ 23:44:13
URL: http://jespettersson.blogg.se/
Postat av: Frrrodo

Svar på bloggkommentar (höhö, rim): Jag kommer hem på söndag kl 4 tror jag det var, vi borde absolut ses nån gång innan skolan drar igång!!Om inte annat är jag hejdundrans sugen på en nyårsafton med dej och Alvsen (och kanske fler från klassen, men vad säger att vi inte kan ses mer än det vah? ^__^

2008-12-26 @ 17:32:40
URL: http://ahigherpower.blogg.se/
Postat av: sofie

helt allvarligt, jag kan inte sluta kolla på denna xD

håller bestämt med en som kommenterat: han var nog hög när han spelade in den! eller så är det bara sån han är..

GO JUL

2008-12-26 @ 17:52:18
URL: http://poffy.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0