Dagens: Trött trött trött

22 november
image16

Jag är så trött. Trött trött trött!
Trött och sur!
Jag fattar inte hur man alltid orkar hålla på? Man borde se att det inte uppskattas, men det pågår för evigt, för det verkar som om att du tycker om det? Att klampa ner oss sådär? Och visst, fortsätt du, forsätt så du, så länge du mår bra av det ?

Jag är trött på folk som tränger sig på, som ska visa att de alltid är bättre och ska vara före på allt.
Jag är trött på folk som inte kan hålla tyst när de ska hålla tyst.
Jag är trött på folk som ska uppmuntra, när de inte kan eftersom det inte finns något sätt att uppmuntra. Om man är dålig på nåt och man vet det och även uppmuntraren vet det, kan uppmuntraren lika gärna lägga av och sluta säga att man är bra på det, båda vet ändå sanningen. Och sanningen går längst, eller? 
Trött trött trött. 
Varför kan du aldrig vara lugn? Varför kan du aldrig sluta och vara så där äckligt fixerad? Varför är du så omogen? Ja orkar inte med varje dag att du ska vara sådär.
Jag är trött på msn. Jag är trött på att där ska folk vara snälla, omtänksamma, sociala. Men offentligt, öga mot öga, vad är man då? Jag är rädd för att träffa dig, min vän, att träffa dig och vi inte kan snacka med varandra? Jag är trött på att vara rädd, jag vill vara säker, glad och pigg!
Jag är trött på att vara negativ och jag är så trött på att komma hem varje dag och känna att ja är så trött på vissa saker! Som idag, det är för mycket!
Vill inte gå upp på mornarna. Där är så skönt att sova, sova sova. För då slipper man iaf att vara trött.
och jag är trött på att klaga. Förlåt förlåt förlåt.

/ K. Ja, låt ditt ord i mitt liv få råda, då kan din vilja ske.


Hoppas de är glada ikväll, hoppas hoppas hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0