Dagens: broken hallelujah

6 december
image20


Så farligt var det väl ändå inte? Eller varför verkar alla så sura? Alla gav sura blickar, alla gav sura kommentarer. Man bara: okej, förlåt... för vad liksom?

Vad gör jag egentligen? jag borde plugga. Det borde jag verkligen. Men det finns så mycket annat som är roligare, tex att lyssna på Miss Li och hennes glada truddelutter, eller ta sig en riktig rackabajsare och lyssna på the best and the only Hallelujah-version. Jeff Buckley. Amanda och vad de nu heter kan ju ta och slänga sig i väggen, he's the only. It's a cold and it's a broken hallelujah. Han dog när han var 31. Han drunknade.  Självmord eller inte, vad vet jag, men fattar ni vad surt det är? Jag hade ingen aning om vem han var, bara att han sjöng Hallelujah som en kung. Sen, så är han borta liksom. Innan jag visste vem han var. Ungefär som Kurt Cobain som jag har ett citat från på min vägg "Sluta drömma om att bli någon annan, det är slöseri med den du redan är". Det jag försöker leva upp till, men på något sätt alltid misslyckas med. Han var också borta innan jag ens blev till, iaf nästan.  Det är.. konstigt?.Så med ett cold and a broken hallelujah så njuter ja av det vackra. Det är fint, det är underbart. Det är rysande underbart.

Well there was a time when you let me know
What's really going on below
But now you never show that to me, do you?
--
And it's not a cry that you hear at night
It's not somebody who's seen the light
It's a cold and it's a broken hallelujah


Vet ni, jag känner igen mig i de bitarna, på något sätt. Ja, på något sätt.



http://www.youtube.com/watch?v=Nig4Rbeoqwk&feature=related
En skitfin video. Och då menar jag en skitfin video. Den är inte som Björn Gustavsson ( http://www.youtube.com/watch?v=6_mi_VnK-Sg&feature=related )och hans dvärgar, ni vetman sitter och flinar som en uppstoppad jagvetintevad hela tiden.. haha. Men fin, som sagt. Nu vet ni.

Ska plugga, provprovprov! hörs väl någon dag, ja det gör vi nog.
Hejsvejs
/K

Kommentarer
Postat av: Jenny

en liten blond laktosintollerant kille från cypern

2007-12-06 @ 22:23:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0