Så var det dags.

Imorgon gäller det. GEMU-provet. DET gemu-provet. Det man har liksom fruktat sen första dagen i ettan. typ.
Nu gäller det, tre timmar imorgon, tre timmar på tisdag och tre timmar nästa måndag. Prov på allt vi har gjort under hela kursen. Allt från smålöjliga ackord till funktionsanalyser, intervaller, avistasång med mera.  
Jag är lite livrädd, men spelar stencool. Igår och idag har jag pluggat som tusan. Här ska vi knäcka och visa att jag är ett musikaliskt geni!!  Ha, jag kan ju faktiskt allt om musikteori!! Jag har absolut gehör, det visste ni väl? För mig är det här en dans på rosor. Jag kommer kunna pricka alla toner rätt på avistaprovet. Det är inte ett dugg läskigt att sitta och sjunga en helt okänd låt framför massa välutbildade, musiklärare. De kommer inte alls skratta åt mig, för jag är ju asgrym på det här! Jag menar då det!!


Bra! :D  Nu är jag peppad! Synd bara att det inte är idag, utan att jag måste vänta tills imorgon...
Jag går ut och springer lite tror jag! Kanske att jag analyserar all musik jag kommer lyssna på.
Tonika - Subdominant - Dominantsdominant - tonikaparallel - dominant - tonika...

jesus


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0