15 mars

MELODIFESTIVALFINAL

Jag är därimot inte lika taggad som förra året då jag minns hur jag och Jenny satte oss framför tven med chipspåse och överfylld godisskål. Vi visste verkligen vem som skulle vinna. The Ark.
Och tack Gud för det, för om de inte vann skulle ja inte varit på The Arkkonserten, ja skulle inte hört all underbar Arkenmusik..

Idag så blir det final med massa tjejer. Jag vet inte vem jag ska heja på, men jag har hört på låtarna många gånger vid det här laget och lärt känna dom..
Så  nu kommer den, min melodifestiavlsammanfattning.


Charlotte Perelli - Hero
Artisten: Det var coolare när hon hette Nilsson. Lite mer svenne över henne då..
Låten: Hennes låt har verkligen vuxit! Den är mycket bättre nu, än början.. Fast den låter som alla andra poplåtar.. Och riktiga poplåtar är inte min grej riktigt..
Scenframträdandet: Jag kan fortfarande inte komma ifrån att det är coolt att det är svartvitt i början! Nobelpriset till den krake som kom på det! Det är snyggt vid höjningen då hela kören kommer in och göra värsta huvudmoovsen.  Ja, med andra ord. Själva framträdandet i sig är det inget fel på! Not at all! Rättare sagt en av de bästa framträdandena...
Kläder: Jag skulle gärna bytt ut hennes Afroditedräkt. Det känns verkligen precis som Afrodites för några år sedan. Lite längre får den gärna vara också, men jag gillar fransarna...Men något annat på kroppen kanske?
Betyg: 5

Sibel - That's where it go
Artisten: Jag minns hennes tid i idol, I didn't like her at all. Hon sjöng falskt och var fjortis direkt när hon öppnade munnen. Hihihihi. Men det verkar som hon har vuxit till sig lite hon också...
Låten: En fin ballad, det är det ju faktiskt. Den låter lite samisk, eller något. Hon går ju upp på tonerna, joddling, typ. Och det är faktiskt coolt, ger låten en unik touch.. Den har också växt..
Scenframträdandet: Hon har inte glömt fläkten (har ni tänkt på att typ alla kvinnliga artister i den här tävlingen har använt fläkten?!). Hon kan verkligen det här med kameror, och får ens uppmärksamhet...
Kläder: Klänningsmodellen är ritkigt ful alltså. påminner om klänningen man ville ha på idrotten när man var 6 år.. Fast färgen är fin på henne. Sminkningen är fin också. Men hon blir...blek.. 
Betyg: 3

Rongedal - Just a minute
Artisten:
 Tvillingar, det är lite coolt faktiskt! Och jag kommer ihåg när de har körat bakom trazan o banane och så.. De har ju hängt med i musiken, men inte fått sitt genombrott riktigt.. Varsegod, här har ni det! 
Låten: Ååh! Alltså den här låten är ju så himla grym! Man blir glad i hela kroppen, går runt och trallar på den hela tiden! Så himla snyggt med killen som kör falsett på verserna.  Om jag får bestämma så tror jag starkt på den här! 
Scenframträdandet: De ser likadana ut, är klädda likadant och rör sig likadant. Det är coolt! Och på refrängen när dom går ner på sidan tillsammans med musikerna.. Det är coolt! 
Kläder: Såklart ska de vara klädda likadant, men jag skulle tycka det vore snyggare med nån annan färg på kostymen. Röd känns så vanligt.. De här killarna är ovanliga, de borde köra med gul, lila eller grön (absolut grön) kostym. De skulle dessutom gett ett gladare intryck... haha
Betyg: 5+++++

Linda Bengtzing - Hur svårt kan det va? 
Artisten: Hon gick från ordjakten till melodifestivalen.. Hon har ju riktiga schlagers i bagaget. Dessutom verkar hon vara en sådan sprudlande glad männsika! En riktig glädjespridare! 
Låten: Den bästa utav henne, hittills. Den vinner inte och snart kommer man tröttna för den här spelas redan flitigt på radion. Men texten känns faktsikt seriösare än "Alla flickor utom jag" och "Jag ljuger så bra". 
Scenframträdandet: Vad ska man säga, man vill resa sig upp och dra en sväng om på dansgolvet. Man blir ju glad! 
Kläder: Jag tycker om kläderna, bortse från kedjorna! Men linnet med det skotska tyget och glittriga byxor..Röda handskar och hennes ursnygga frisyr! Här snackar vi om en riktig schlagerpingla! 
Betyg: 4

Christer Sjögren - I love europe
Artisten: Dansbandsnubbe.. Jag gillar inte dansband, förutom Elouise och det är ju inte Christers dänga.. 
Låten: En låt som passar in när man sitter i österrikiska alperna i solen. Det låter österriksik... Dålig! Pinsam! Känns som ett plagiat på "We're the winners of eurovision" fjäskig låt med andra ord. Om den vinner så säger jag hejdå till allmänheten och gräver ner mig! 
Scenframträdandet: Med de där fjäderflickorna kommer europa tro att vi är dumma i huvudet! 
Kläder: Christer kör med det traditonella men fjäderflickorna är hemska! Turkost och massa flaggor. Tack nej! 
Betyg: 1

Amy Diamond - Thank you
Artisten: Blott 16 år. Det är inte dumt, inte dumt. Låter väldigt barnslig tyvärr på rösten, fortfarande. Men hon har charm! 
Låten: En trallvänlig låt som jag har gått runt och sjungit på i veckan. En ritkig Amylåt och bättre än "what's in it for me". Sen där man tror att höjningen kommer, men inet gör det! Det är coolt!
Scenframträdandet: Här dansas det! Och det är liksom ingen avancerad dans, och det ser bra ut! Go Amy! 
Kläder: Är hon inte sockersöt eller? Med tandgluggen, kopparrött hår och guldjacka! Hon ser riktigt festlig ut! 
Betyg: 4

Sanna Nielsen - Empty room
Artisten
: Vibrato kan hon ju.. inte. Fejkblond och löshår.  Men en röst som heter duga! Det har hon faktsikt! 
Låten: Det tog ett tag för mig att tycka om den. Eller om det var att det är Sanna som sjunger den kanske var det svåra.. Men nu tycker jag faktiskt den är bra! Väldigt bra! Iaf när man ser henne, men om man bara hör låten känns den lite.. tråkig.. Ballader är segt..
Scenframträdandet: Inga körare. Hon står där ensam och böjer sig framåt med micken och sträcker ut handen.. 
Jag gillar kören. De är pampigt med dom... 
Kläder: TRÅKIG! En klänning, eller nån färg. något ?!  Iinte bara svart linne, svarta byxor, svarta stövlar. 
Betyg: 3 

Nordman - I lågornas sken
Artisten: Jag har inget att säga om dom..
Låten: Den är bra, det är den! Han har en unik, rispig röst och refrängen är bra. Men inget vi ska skicka till Belgrad.
Scenframträdandet: Det är grymt coolt när  "häxan" brinner. För det brinner bakom och framför henne!
Kläder: Nordmans kläder är ju inget att skryta över... FULT!
Betyg: 3

Frida ft Headline - Upp och hoppa
Artisten:  No comment...
Låten: Den är glad och trallvänlig! En perfekt väckarklockasignal! Ligg inte och dra dig, du och jag måste fånga dagen !
Scenframträdandet: Hopp och skutt. Hit och dit. Ingen speciell koregrafi. Men det funkar ju det med!
Kläder: Killens kläder är ritkigt snygga. Så ska killarna se ut till vardags, höhö! Iaf lite.. Men hennes, Fridas känns lite gällt...
Betyg: 3

BWO - Lay your love on me

Artisten: Jag minns då Martin Rolinski var med i Popstar. Jag hejade på honom!
Låten: Typisk BWO-låt. En bra BWOlåt är det ju, fast lite plagiat Madonnas - Hung up på vissa pariter...
Scenframträdandet: Eget, kan man ju lätt säga. Och så får man åka hiss. Hissar är rolgia.. Lite robotdans dessutom...
Kläder: Vad ska man säga, BWO utan udda kläder är ju inte BWO. Men Martins byxor är riktigt hemska.. Men hans skjorta är snygg!
Betyg: 4

Det var alla bidragen för i kväll.
Den som lever får se hur det blir.
Men bäst utav allt blir ändå Kristian Luuk! Han har verkligen lyckas i år också!
Och Björn ser man ju fram emot! Skrattfest det tycker man om!

Kommentarer
Postat av: Anonym

björn gustaFsson (med FFFFFFFFFFFFF)
just so you know! ;)

2008-03-15 @ 22:29:49
Postat av: Karin

okej ?

2008-03-16 @ 12:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0