Minns ni det här?

Just nu önskar jag verkligen att lunarstorm inte tagits bort. Tänk vad många (!) eurovisionblogginlägg jag gjorde där. Det skulle vara roligt att titta tillbaka på dom och se vad jag tyckte för några år sedan.

Det har ju varit ett himla tjat om att man bara röstar på sina grannländer och tyvärr tillhör jag en av dom. Eller nej det gör jag inte, men jag hittar ofta väldigt bra bidrag från Norden och det är många av de bidragen som är mina top favourites av Eurovision! 

En NORGE-favorit är dessa glamrockare.  Stark refräng, cool attityd, glitter, sprängmedel, annorlunda mot allt annat. För mig gör det ingenting att det finns så många genrer i Eurovision, och just glamrock vill jag se mycket mer av!


Norge 2005
Wig Wams - In my dreams

En ISLAND-favorit är utan tvekan mannen som brukar vara med på "inför eurovision".  Jag minns hur besviken jag blev när han inte ens gick vidare till final, för låten är så snygg att man knappt vet var man ska ta vägen. Snygg hårig gubbrock av bästa slag. Dock måste jag erkänna att inspelad version är mycket bättre än liveuppträdandet...


Island 2007
Eirikur Haukson - Valentine lost

Även lite svängigt från DANMARK tänker jag bjuda på. Året är 2001 och som jag berättade här om dagen röstade jag på denna låt när Estland vann (alltså kom de tvåa). Jag minns hur fascinerad jag blev när tjejen kom in på scen från ingenstans! Den är så trallig och mysig. Vem vill inte spela den på repeat?


Danmark 2001
Rollo & King - Never ever let you go


Det får nog bli fler Nordenfavoriter-inlägg. Vilka är era Nordenfavoriter?

Kommentarer
Postat av: Lina

Karin... Hur kan du glömma "I'm talking to you"? Helt klart den bästa låten Norden kommit med hittills. <3

2011-02-09 @ 22:36:15
URL: http://linaedgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0