Delfinal LULEÅ

VILKEN START AV MELODIFESTIVALEN 2011!! Seriöst! Jag tyckte faktiskt det var jättetrevligt. Det var Abba-schlager (Silver), det var norsk folkmusik (Rasmus vadhannuhette), trallvänlig Black eyed peas (Swingfly) och hoppig tuggummi (eller ska vi säga Bassett's?)-pop (Le Kid). Sen var det sliskig radiopop (Danny), kväljningsframkallande sing- och songwriter (Pernilla Andersson), en kille med en gitarr som inte lät något (la ej namnet på minnet) och dagens sämsta och plattaste låt, sjungen av en tjej med noll utstrålning (Dilba)

Programledarna får väl ett godkänt, även om Marie Serneholt är så pinsam att jag dör. Jag förstår mig verkligen inte på charmen hos henne? Hon känns så falsk...

Det tråkigaste var att Danny gick vidare. Mjah, inte så konstigt kanske med tanke på att han är en sjukt kommersiell kille som spelas sönder på radion, men ändå. Hans låt och skinnjacka var förskräckligt fula!!!

Favoriten var utan tvekan SWINGFLY. Christoffer Hiding (aw maj gadh) var shuukt bra och hade en riktigt trallig refräng som jag fortfarande trallar på. Sen var Silver på topplistan med riktig schlager ala Perelli.

JA. Trevligt vi ska ha i februari månad hörrni! Iallafall jag och Lina som älskar gratissms!


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihihihihihi! :D Så himla kuuuuuuuuuul! :D

2011-02-06 @ 14:11:47
URL: http://linaedgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0