Söndag med Tore Aas

Idag har jag sjungit i kyrkan och det gick sämst, no kidding. Försök att kompa er själva på världens mest ostämda piano med sämsta PA:t. Plus en förkyld, hes Karin med fingrar som gick i kors. Kunde inte hitta några rätta tangenter över huvudtaget. Dagens miss!
Förutom det har jag gjort matte, spelat fiol, ätit kålpuddig hos farmor och varit nära att dö pga datorn. Trodde helt seriöst att den gav upp på riktigt där ett tag och såg hur alla mina bilder var borta för evigt. Jag måste verkligen spara de där nu! :O


Jag tror jag har bestämt mig till 92.89 procent att jag ska söka till Glimåkra i vår. Glimåkra folkhögskola i Skåne med inriktning Gospel. Sen kanske jag blir asbra och får en plats i Oslo Gospel Choir som är den bästa kören jorden skådat. Jag har älskat och lyssnat på deras skivor sen jag var 4 år. Då stod jag i vardagsrummet med skidhjälm och mick, mimade till gospel. Haha, det är sant. Det finns homevideos på det... 
Men alltså. Det ser så himla roligt, gemenskapligt att sjunga sådär. Älskar kör. That's how it is!


Och för att den här låten är kanske den vackraste som någonsin har skrivits.



Kommentarer
Postat av: emla

Superfina låtar! :)

2010-09-19 @ 19:07:59
URL: http://emeliealmroth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0