Melodifestivalen

Ikväll är det äntligen dags igen, ja! Jag vill faktiskt säga äntligen för jag har längtat sen förra årets spektakel. Då var det ett hemskt år och det var verkligen förargligt att Anna Bergendahl vann och skämde ut Sverige i eurovision. Det var nästan så jag grät. Men i år har jag förhoppningar om att det blir bättre. Att svenskarna är lite smartare och röstarn på sådant som kan funka i Eurovision. För det är ändå det som är grejen, det är det som är det viktiga. Melodifestivalen är bara förfesten.

Men det är inte med en klackspark som man är en Melodifestivalenörd. Nej man ska hela tiden ta emot skit. För just det, det är ju inte coolt att titta på Melodifestivalen. (Förlåt jag glömde!) Det är inte särskilt indie och det står ju i regelboken att man ska vara emot det, för det är töntigt töntigt töntigt! Suck suck! Att jag inte förstår bättre?
Igår var det två (väldigt fina damer) som verkligen gav skit åt hela Melodifestivalen.  De verkligen suckade åt mig, gav sura kommentarer och jag kände hur mycket fel jag gjorde som ens tittade på det där skitprogrammet. Ja, jag blev faktiskt lite sur och jag tog lite illa upp. För jag förstår verkligen inte vad som är problemet? Varför ska man inte tycka om denna folkfest? Är det för att det är så kommersiellt? Att alla radiostationer ska slakta alla låtar? Att det ändå aldrig är några bra artister som är med? Att artisterna säljer sig själva?
Visst, detta håller jag med om. Men för det är det en fest utan dess like. Det är nog den enda riktiga traditionen som finns i Sverige. Varför ska inte ja få vara med om den?

Jag må vara töntig. Men jag är iallafall inte ensam. Det lär vara några miljoner som bosätter sig i TV-soffan ikväll.
Så det så. Take it or leave it.

Kommentarer
Postat av: beccis

förfesten är alltid bäst barre?

2011-02-05 @ 13:45:03
Postat av: Karin

Visserligen, men det är ju alltid festen man peppar mest. (och i detta fall är festen bättre än förfesten ;))

2011-02-05 @ 14:07:15
Postat av: Lina

I LOVE MELODIFESTIVALEN FOREVER AND EVEEEEEEEEEEER!

2011-02-05 @ 15:07:58
URL: http://linaedgar.blogg.se/
Postat av: Alexander

You go, girl! Tillsammans är vi starka - UPP TILL KAMP!

2011-02-06 @ 14:58:47
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0