Gå på vattnet i min pool

Nu kan nog jag åter igen kallas räkan....

Idag har jag legat ute på altanen i solen och lyssnat igenom hela Jesus Christ Superstar-skivan. Skojar inte, så himla snygg musik. Älskar att det är en rockopera, eligtarrer möter symfoniorketer. Musiken är rolig och intressann med massa coola tvärflöjt, pukslag och sångstämmor. Ibland ligger man och fnittrar, ibland får man gåshud. Vissa låtar är så fruktansvärt fina.Texten, innebörden. Det är ju trots allt detta påsken handlar om för mig. Inte om allt godis som gömmer sig i skåpen (och som jag springer till var tionde minut, tjooockis.).

Jag tänkte ladda upp lite bilder men minneskortet bråkar. Men sörj inte, det kommer. Och under tiden lyssna på när Ola Salo spelar Jesus och briljerar. Vill så gärna se den där musikalen igen. Visst är det fint?


Ola Salo - Getsemane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0