Ordspråksboken.

Jag gillar ordspråksboken. Så himla klockren!
"Blodigeln har två döttrar, Mer! och Mer!"

Många ser nog den tjocka bibeln som världens tråkigaste bok. För mig är den det också ibland, tjock och obegriplig. Men samtidigt visar den på att det fanns väldigt sköna människor förr i tiden. Läs ordspråksboken, där står det ena konstiga efter det andra om gristrynen. Sen honung då.... Det här är bästa tipset för alla som tränar!


Hittar du honung, så ät inte mer än lagom. Får du för mycket kräks du…

Ord 25:16


haha! man ba: okeeej!! 
jag kanske ska börja med veckans ordspråk?

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha pleaase do, annars kommer jag aldrig bli upplyst. Eller var det Buddhism det gällde? Eller schamanism? Fan, Alexandra förstör min världsuppfattning :C

2010-09-11 @ 20:50:22
URL: http://sundet.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha känns lite som om du tänkte på mej där karin :) dock var det ju inte honung som gjorde att jag flydde afron xD

2010-09-13 @ 18:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0