Almost famous


Kanske en av de bästa filmerna som jag har sett. Så himla fascinerande, jag måste ta reda på om den är baserad på en sann historia för det kan den vara. Handlar om ett amerikanskt rockband som är ute på turné och så får en 15-årig kille följa med för att skriva en artikel om dom i musiktidningen Rolling Stones. Sen blir den här 15-åriga killen asbra kompis med det här ascoola bandet och blir en i gänget. Det bästa är  killen med mustaschen som håller om hon lockhåriga (Kate Hudson som fått en oscar för den där rollen!) för han är helt underbar. heelt underbar skådis! Jag satt hela filmen och kände igen honom men kunde inte komma på varifån, jättejobbigt. Sen slog det mig, han är med i Big Fish och Charlotte Grey. Charlotte Grey är också en av de bästa filmerna jag har sett.


Så, se den! Eller se både Almost Famous och Charlotte Grey. Om jag inte skulle börja jobba snart skulle jag ta och se den Charlotte Grey, så himla fin.

Kommentarer
Postat av: Lina

My name is Earl är han huvudroll i också :D Puss!<3

2010-09-12 @ 19:56:29
URL: http://linaedgar.blogg.se/
Postat av: Amanda :)

Åh jag bara fullkomligt älskar den här filmen! Den är underbar. Jag tror att den är sanningsbaserad faktiskt :D kollade upp det nån gång :D

2010-09-13 @ 18:27:17
URL: http://elsyamanda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0