Rena kalabaliken

Ett tecken på den kommande vintern är bristen på fungerande buss- och tågtrafik....

Det var ganska spännande i morse. Tåget kom som vanligt och jag satte mig skönt tillrätta då tåget började rulla iväg mot Linkan. Efter tjugo meter smäller det och tåget står still. Och still står det i fem minuter som blir till tio minuter. Folk skruvar på sig och funderar på varför tågvärden inte ens säger något? Tio minuter blir en kvart och jag börjar tänka alla möjliga hemska tågaccidenter som hänt på sistone.  Då säger tågvärden att det är nåt tekniskt fel och att vi får ta nästa som redan kommit in till Mjölby. HETS!  Folk hoppar upp och springer till det andra tåget för att få en sittplats.  Ett tåg som var proppfullt skulle nu trängas in ett hälften så stort tåg. Hehe... Jag blev typ chockad och visste inte om jag skulle skratta eller gråta.

Jag lyckades få en sittplats på det fungerande tåget, vid ett element. Det elementet var så varmt att det brände sönder mitt ben. vågade inte ställa fiolen emot det för då skulle det bli en eldssvåda.

Fiolen var annars bra att ha och numera är den mitt främsta vapen. Jag skrattade ont när folk fastnade i den...
mooouhahahhahaha liksom


Kommentarer
Postat av: Lina

HAhahahhaha stackare ;( ;D hahaha

2010-10-21 @ 19:01:40
URL: http://linaedgar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0