Lägger korten på bordet och bryr mig inte längre

Fattar ni inte att vi vill ha världens bästa konsert? Inte något som är gjort halvhjärtat? Att det är våran SISTA och  därför ska det vara lika bra som förr?!
Fattar ni inte hur MYCKET tid vi har lagt ner på det här? Varenda lediga stund har vi arbetat med det här och kommit med sjukt bra, faktiskt rimliga idéer. För det var vår uppgift, ni gav oss makten, men ni har gått bakom ryggen på oss om och om igen.

Jag tror inte att lärarna är sämre nu för tiden, utan problemet är att de ställer absolut INGA krav på oss elever längre.  De bryr sig inte om vi inte kommer på körlektionerna, de bryr sig inte om man inte lär sig hur låtarna ska gå så länge det bara går SJUKT snabbt att lära in allt. De bryr sig inte om man inte kan sjunga eller inte kan texterna, alla får vara med ändå. När vi gick i ettan var det inte så. Då fick inte de sämsta ensemblerna vara med, något som sporrade alla att vilja vara SJUKT äckligt bra! Då fick de som inte kunde körlåtarna sitta och titta på, något som även det sporrade oss.
Kvalitén har sjunkit så sjukt mycket de senaste åren och det är faktiskt inte pga oss elever. Det är inte pga sammusik som en viss lärare skyllde på (!!!). Det är att våra lärare som inte bryr sig. Som nöjer sig med det enklaste, något som jag aldrig kommer göra. Inte när man kan ge mer!


Just nu säger jag bara det: har ni sett våran julkonsert förr och ser årets så kommer ni bli sjukt besvikna. Den där kördelen som vi brukar få stående ovationer för kommer folk bara tänka "Kan det där ens kallas kördel?" Kördelen brukade man vara sjukt stolt över andra år, när annan lärare höll i det.

Jag hoppas nästan att någon lärare läser det här. För så här känner inte bara jag, det vet jag. Snacket går och det är pga er bristande kommunikation med oss. Som ni dessutom är medvetna om och sa att ni skulle bli bättre på, failure!

Kommentarer
Postat av: Alva

Bajs säger jag. Och det med basta!

2010-11-26 @ 16:05:45
URL: http://healthylifeofalva.blogspot.com/
Postat av: Frida

Bra sagt Kärry.

2010-11-26 @ 16:18:23
URL: http://ahigherpower.blogg.se/
Postat av: Ida

Håller med dig totalt.

vilken lärare har skyllt på sammusikarna?

2010-11-26 @ 21:15:14
Postat av: Helena

Jag är verkligen äcklad av att de tinte är någon kördel. Seriöst, extremt ledsen och besviken och arg. Helvete :C

2010-11-27 @ 17:55:12
URL: http://sundet.blogg.se/
Postat av: alexander

Vi gick JÄMT till rektorn och klagade. Typ varje vecka var det nåt vi var sura över. Så jag säger: gå dit. och sedan när du kommer hem så sätter du på come away with me och tycker synd om dig själv! Så himla skönt!

2010-11-28 @ 15:03:18
URL: http://bojestig.blogg.se/
Postat av: Lina

Säger bajs jag med...

2010-11-28 @ 18:11:46
URL: http://linaedgar.blogg.se/
Postat av: FAnny

Jag pratade massa med pappa om det där igår, och han tyckte vi skulle maila ulf och berätta hur vi kände om att nivån och framförallt ambitionen på estet har sjunkitr så himla mycket. Jag tyckte det var en bra idé men samtidigt kanske man ska prata med någon av lärarna och göra en utvärdering på det här jävla arbetet först. Men ändå. Jag är så jävla besviken.

Förövrigt, sjukt bra sagt. Håller med om vartenda ord!

2010-12-02 @ 16:58:24
URL: http://somamrtid.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0