Besviken Sverige

För första gången under Sveriges deltagande i Eurovision (50 år!) får vi inte vara med i finalen. Jag är så himla besviken alltså, för något jag älskar är att varje år sitta framför TV:n, bli dönervös när man läser upp poängen, skratta åt kommentatorerna, klaga när det går dåligt och jubla när det går bra. Varje år har jag suttit med mina vänner, nån gång med Sverigeflaggor i högsta hugg och varit så oerhört pepp. Men. Inte det här året och jag är verkligen så himla besviken. Besviken på Sverige.

Jag är inte ett dugg besviken på Anna Bergendahl. Hon kunde inte presterat bättre sångmässigt, men hon kunde haft en mindre tråkig låt och varit mindre tråkig i allmänhet. Hon kunde skippat de där röda conversen för de har alltid sett töntiga ut. Oskyldighetslooken är inte look. Kör på högklackat!

Jag tror verkligen att Erik Saade eller Salem Al Fakir skulle ta sig en finalplats. Det är det som är grejen nu för tiden. Ta en finalplats, inte vinna hela skiten. Saade eftersom det har varit brist på riktiga popiga snygga killar på sistone och det är en låt som verkligen fastnar på hjärnan. Likadant var det 2007, Cara mia kunde kommit top 5 i stora finalen det är jag säker på!
Sen tror jag Salem skulle tagit en finalplats för han är unik, charmig och hade en låt som var bättre än alla andra tillsammans. VARFÖR ska Sveriges befolkning rösta som media säger VARJE år?!! Jag känner ingen som någonsin har trott på Anna Bergendahl och jag känner många nördar :P

Jaja. Nu är det snart färdigt med klagandet. Det är verkligen sjukt tråkigt och jag blev fruktansvärt opepp på lördagens final. Det är nästan så jag skäms över att vara sådan eurovisionnörd som jag är...


2003 var ett bra eurovisionår och jag kommer aldrig glömma den här. Så himla skön tant alltså! Det var på den tiden inte hela Europa var med och Sverige glänste! Let's be happy and let's be gay! Jag menar då det!
Go tyskland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0