Wig Wam

Den här helgen har det verkligen svämmat över med bra musik. (och bra vänner, bra jobb, bra mys, bra bra bra bra allt. Stort tack till Amanda, Alva, Emelie, Benjamin och Lina! Ni är SÖTA! )

Igår när det var melodifestivalen satt jag och rös som en idiot först till Peter Jöback. Det gjorde mig inget att han kom nästsist, det var en riktigt fin insats där han gjorde och det var bara inte jag som fick gåshud.
Ännu värre (bättre?) blev det när Salem ställde sig på scenen och gjorde ett fantastiskt framträdande. Jag har verkligen svårt att gråta till musik, men om jag skulle kunna så vore det vattenfall längs mina kinder. Det var så fullkomligt och min mage drog ihop sig och jag kunde knappt sitta rakt. Fick typ kramp för att det var så bra.
(okej, lite för att jag är typ askär i den där killen.. kanske...)
Sen när han inte vann började jag faktiskt gråta. Några ynka tårar rann ner och jag kände mig så där hopplöst olycklig förälskad. Dock är jag väldigt glad att Anna Bergendahl vann, hon är en värdig vinnare och jag kan nästan leva på hennes lycka. Jag vill också vara med om den!! :)

Nästa stormförtjusning var när Wig Wam var med på pausunderhållningen då det var kamp mellan Sverige och Norge. Seriöst jag dog! Den låten är en av de bästa i Eurovisions historia och jag blir sådär lycklig varje gång jag hör den! Alltså stenseriöst JAG ÄLSKAR DEN SÅ HIMLA MYCKET!!! Glammig och dan, helt underbar! Idag har jag sjungit på den hela dagen då jag dressat hambugare. "Come on come on come on love is all over me"
Då blev det skönsång från min sida, eller skrik för den går i sämsta tonarten för en alt..


Kära gott folk.
Nu ska jag börja nörda eurovision. Jag känner för att knäcka alla andra år och vara som allra värst.
Kanske att jag tom ska starta en ny blogg bara för det? Det är ju liksom nu det roliga börjar! hähä!



Wig Wam - In my dreams

Kommentarer
Postat av: alexander

oj vilken inspiration jag fick! jag vill också nörda eurovision! :D och anna. vilken kvinna!

2010-03-15 @ 16:23:36
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0