Jag är lite trött på det.

Nu tänkte ja bli lite djup här. Excusez moi!

jag hittade denna artikeln på Alexanders blogg. Så himla läskigt, alltså seriöst.
http://www.emanuelkarlsten.se/07/en-kvall-med-benny-hinn/

Jag förstår mig på fördomarna. jag förstår varför jag måste förklara för mina kompisar att det finns olika sätt att tro. Att vara kristen innebär inte att man är som Helge Fossmo i Knutsby. Men media kan bara skriva om dåliga saker som händer i kyrkan. Kristna som det har gått snett för, oj kolla. Kristna kan visst också vara psykiskt sjuka! Konstigt, för de är ju inte bara människor? Det står aldrig om alla fantastiska ting som faktiskt kan ske, som jag tillexempel har varit med om. Gud hör bön!  Nej, kristna ska man vara emot. De har fel och därför ska det skrivas dåligt om oss och ge alla andra en helt skev bild av kristendomen. Poängen med det hela försvinner, för att i Benny Hinns fall så är folk så otroligt patetiska. Allt handlar om de själva och att ha den närmste relationen till Gud. Som en tävling där medmänniskor, tid och rum glöms bort. Om man faller eller svimmar kan man gå ut och säga att man har kännt Guds närhet. Som om det är det enda tillfället och något eftersträvande. DET är läskligt och helt förvrängande.


Som kristen är det upp till kamp varje gång ämnet förs på tal. Man får slita för att bevisa att man kan vara som vem som helst trots att man går till kyrkan, ber, umgås med kristna vänner och läser bibeln. Jag skulle vilja säga att det är där relationen till Gud byggs. Inte när 5000 människor vill helas, falla och bli upprymda för att det finns 1 predikant som säger att NU kan ni ta tillfället i akt. NU är jag här och ber för att ni ska känna Guds närhet!

Jag kanske har misstolkat hela artikeln men jag är verkligen stört less på fördomar.
Och bara för your information. Jag får dansa, jag får spela kort, jag får dricka alkohol, jag får svära, jag får ha kul, jag måste inte gå till kyrkan varje söndag och jag måste inte klä mig på något speciellt sett. Jag är som du i det mesta, men har något extra. Något jag inte för en sekund skulle vilja lämna.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag fattade inte artikeln (eller hela grejen/händelsen över huvud taget) riktigt till 100% heller.. Men jag tycker du har absolut rätt i det du skriver i alla fall. You're smart!

2010-07-27 @ 17:48:01
URL: http://thisishome.blogg.se/
Postat av: alexander

kariiiiiiiiiiiiiin. asså, jag blir galen av den där mannen. frust, frust

2010-07-27 @ 22:31:02
URL: http://bojestig.blogg.se/
Postat av: alexander

och jag vet inte om det kom fram, men: amen, sister!

2010-07-27 @ 22:31:47
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0