It takes a fool and a Körberg

Jag kom att tänka på en sak när jag åkte hem från Mjölby och låten som dagen bjuder på spelades upp på iPoden.
Farmor brukar säga att dagens musik inte är något att lyssna på och att dagens sångare inte är något att ha. Ingen kan den rätta tekniken och det där som gör att de kan göra ofantligt bra musik. Hon säger även att den bästa svenska sångaren är Tommy Körberg, han kan allt han. 
Enligt mig är Ola Salo den bästa svenska sångaren, kanske inte för att han har rätt teknik (ärligt talat är det inget jag tänker på särskilt ofta) utan eftersom han är unik och verkligen otroligt begåvad. Tanken slog mig då att hon kanske kan gilla dagens låt. Eller? Så kanske det inte är, men hon borde framförallt ge den en chans. (Något som jag tycker ni alla borde, lyssna och lär!) Jag älskar att Salo och Körberg (= de två svenska bästa manliga sångarna enligt mig och farmor) har gjort sin version av den här. Jag älskar att Körbergs klassiska stil och "sjunga-rätt-med-alla-stöd-och-allt-vad-man-nu-ska-göra" korsar Salos moderna tongångar så snyggt. Haha! Och förlåt, jag vet att jag har laddat upp den här förut, men det går inte att förneka. Salo och Körberg (upprepat: sveriges två bästa manliga sångare enligt mig och farmor) gör helt enkelt en stört bra version av en stört bra låt.




The Ark och Tommy Körberg - It takes a fool to remain sane

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0