Come give me love

Jag tycker Ted Gärdestad är en person Sverige ska vara väldigt stolta över. Bellman i all ära, men ingen skriver visor som Ted. Den här musiken får mig att tänka på när jag var sisådär 12 år och snodde mammas skivor, för att sedan ligga på golvet, titta upp i taket och sjunga med. Jisses vad jag måste få igång min cd-spelare!

Iallafall kan man säga att den här är favoriten, som jag även hittade en engelsk tolkning av med Deportees. Ganska bra den med, men inget slår Ted!



Ted Gärdestad - Come give me love
(sämst youtubevideo... like always)

När mina öron inte hör
När bladen faller och en stjärna dör
När livet vänder ska jag ännu be.

Come give me love

Kommentarer
Postat av: JennY

åååh jag älskar come give me love! lyssnade på den hur mycket som helst i åttan-nian



GRYMT! :D

2010-01-23 @ 09:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0