Rain Man

Gött! Nu har jag börjat med min psykologiuppgsats och tittat på film!
Jag rotade bland VHS-filmerna efter A Beautiful Mind men hittade Rain man. Det blev Rain Man som lockade lite mer när man läste baksidan. Men fy vad jobbigt det var att lägga sig bakom tvhyllan och koppla in VHS:en. Glapp i sladdarna och allt möjligt, så det tog typ en kvart innan den gick igång. Tacka vet jag DVD!

Vad jag kan säga om filmen är att den är asvärd för att ses på en tisdagskväll! Den var charmig, rolig och stört intressann. Den handlar om en autistisk kille som är assmart men helt stängd i sin värld, det går inte att kommunicera med honom och han har en massa tvångsbeteenden. Sen kommer hans brorsa in i bilden (Cruise) som försöker uttnyttja honom. (...spänningen är oooolidlig och man märker att den fått 4 oscars!!)

Idag är Tom Cruise en ful gubbe, men då filmen spelade in (80-talet) såg han verkligen mer än okej ut! Nästan lite Edward Cullen-varning då han träder fram i sin Rayban! 
Det enda minuset med filmen var den dåliga 80-talsmusiken ala Funkytown... Synthpop i all ära, men inte 80-tal va?




Jag tror mig ha hittat min väg här i livet, på något sett kommer jag vandra åt psykologiska hållet för det är galet intressant! :)

Kommentarer
Postat av: EEEEEEELIN

Ja, jag har ju ett par vita i den modellen så borde ju va samma storlek, smart ;) ska gå in och kolla nu!

2010-02-03 @ 21:54:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0