Fre-bra-dag

Idag har jag druckit en latte och ätit skogsbärspaj med vaniljsås tillsammans med bästa sällskapet vid namn Frida. Sen har jag köpt typ världens snyggaste skor, no kidding!!! Jag är döförälskad och svävar på rosa moln!
Med andra ord ett bra avslut på en ganska sugig vecka... '

Och om jag taggar morgondagen? Skojar du?! Då blir det Norrköping, SON-konsert och sen en massa mys med Johanna och Sofia! Förhoppningsvis melodifestivalen också!

Blogginlägget var planerat att avslutas där, men nu kom jag in på melodifestivalen. Frida speciellt har klagat på att jag är dålig på mf i år, visserligen till hennes lycka... ;) Min ursäkt får bli att jag bara inte hunnit!!! Men får jag tippa på att Ola och Salem al Fakir går till finalen imorgon? Jessica Andersson till andra chansen?
Får jag gissa att Darin kommer topp 3 i stora finalen?  Det var bara en helt galen gissning! :)

Vi började snacka eurovision på en lektion här i veckan och eftersom lektionen var dötråkig satt jag och funderade på vart tävlingen har hållt rum det senaste decenniet. Jag hade stenkoll på alla länder, men fy vad svårt det var med ordningen tyckte jag... För att briljera lite så visade det sig att jag hade alla rätt!! Jag känner mig så smart med den här kunskapen! Att veta att sen 2000 har tävlingen ägt rum i Sverige, Danmark, Estland, Lettland, Turkiet, Ukraina, Grekland, Finland, Serbien och Ryssland. I rätt ordning!
Tänk om Åke kunde ha prov på det istället nästa gång... ;)


Nu känns det rätt igen. Jag känner mig liksom hemma! Fast eurovision är mer efterlängtat :)

/NEARD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0