summer of 10

När jag blundar kan jag känna hur den varma sanden bränner på fötterna. Jag kan känna hur svetten rinner när man står och dansar till kommerisell musik på nattklubbar. Jag kan se hur Pedro ger oss färgglada drinkar och hör hur Kostos sjunger paparazzi. Jag ser hur han reagerar när jag och Frida lägger stämmor på hans sång. Jag kan känna Alvas bubblande glädje när hon ser palmerna och känna lyckan när Frida och Emelie spelar flöjt. Jag kan känna smaken av youghurten i hinkar och madora. Det var sådan himla bra vecka som jag bara vill uppleva igen.  Jag och tre fina vänner på Kreta, så himla bäst vecka!

När jag blundar kan jag även känna peace and love. Jag kan höra no americano-låten överallt och se hur vi dansar oss fram genom hela campingen. Jag ser hur Emil och jag tränger oss fram på Vampire Weekend-konserten, en konsert som klättrade nästan högst upp på sommarens topplista. En annan konsert som är med på den är även Mikas, även om jag helt plötsligt var ensam i trängseln hittade jag några sköna killar som verkligen dansade aset. Det slutade med att jag gjorde det också. Sen var det jobbigt för att min mobil hade dött och jag hittade verkligen inte mina kompisar bland vimlet. Jag fick dansa för att låna en mobil, kände mig asdum.
Jag minns hur vi hatade våra grannar när de skrek "KOM" , men hur mycket vi gillade Björn Gustafsson som var världens drägg dygnet runt. Jag kan känna hur gallret sved i magen på The Ark-konserten och hur tårarna börjar rinna av lycka på calleth u cometh I.. Hur man ryste över hela kroppen när 48 000 människor tittade på Jay Z.  Hur jag älskade att sitta på kanten på Shout out louds-konserten.  Jag minns hur det känns att inte kunna uttrycka sig i ord när man inte har någon röst alls.


Jag har älskat denna sommaren. Det har nog inte funnits en enda tråkig dag. Jag vill ha den tillbaka så IN I DEN!
Och jag har världens finaste vänner. De förgyllde min sommar och kommer även förgylla min höst. <3





Kommentarer
Postat av: Frida

Gaah sluta Karin! Nu vill jag också bara tillbaka igen! Håller med, sjukt bra sommar! Och tack själv <3

Nu gör vi hösten nästan lika awesome, right?! :D

2010-08-24 @ 14:11:48
URL: http://ahigherpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0