Fin klänning, kronprinsessan!

Jag gillar verkligen att fly från saker som jag borde göra.
Igår på historialektionen skrev jag en lång, verkligen jättelång lista på vad som skulle göras i helgen.
Förutom att jobba skulle jag hinna med historia, ljudteknik, städa, måla naglar, engelska, MATTE (verkligen matte), spela min ASsvåra pianoläxa... plus hundra ytterligare saker. Men istället jobbade jag 5 timmar extra än vad jag skulle... Höhö.
Pengar lockar mer än skolarbete, tyvärr.


Nu är det lördagskväll och jag dissade Alternativ.
Jag är så stört seg efter gårdagen. Vi hade konsert i crusellhallen tillsammans med Magnus Bäcklund, Caroline något inför kronprinsessan Victoria. Tjena vad jag inte vill vara kronprinsessa. Det är nästan löjligt.. Eller det är löjligt när någon komiker skriver en fansång om henne och det kommer in massa små söta barn och ger henne rosor och så ställer hon sig upp och kramar dom. Sen stack hon i pausen och efter pausen var tillfället för våran orkester att styla. Typiskt. Väldigt söt kronprinsessa dock, men den här monarkin vi har i Sverige är verkligen obegriplig för mig...  Och fy vad jobbigt med all den här uppmärksamheten jämt och sådana där låångtråkiga konserter att gå på...
Först och främst började den försent pga ers höghet, typ 19.20 och var slut runt 22. Tänk då att vi skulle sitta där på scenen hela kvällen och se snygga ut. Jag dog verkligen och var skitsur när jag satte mig i bilen på väg hem. Då insåg jag att jag inte ätit på 7 timmar och var stört trött...  YAWP!

(jag vet, nu blir det långt. Stå ut! Bara för att nämner jag Frida här och hon kan ha en anledning till att läsa)


Den där Caroline som sjöng tyckte jag var ganska tråkig, vanlig och opersonlig när hon sjöng, men sen när jag fick reda på att hon varit med i huskören i melodifestivalen blev hon min stora idol. Det är faktiskt mitt drömjobb någonsin, få vara med i huskören i melodifestivalen. Aaah! Jag har alltid velat vara det sen jag var 12 år och blev kär i Christer Björkmans man, Martin Kagemark...

Och nej, hon är inte min stora idol. Jag beundrar bara hennes arbete. Däremot gillar jag Markus Krunegård och hans nya skivor som går att lyssna på på Spotifty. På tisdag vill jag gå och se honom göra en minispelning på cdmedia eller vart det nu var. Vem följer med mig och beundrar de nya skivorna?

Avslut: Nu ska jag läsa lite ljudteknik och se film om franska revolutionen på youtube plus tagga inför imorgon då jag ska joooobba!
Hejdå!


Kommentarer
Postat av: Fridan

Haha så omtänksamt av dig att nämna mig ^^ fast jag hade faktiskt läst ändå, det var så länge sen du uppdaterade :)

2009-10-18 @ 13:24:05
URL: http://ahigherpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0